קבינט הקורונה התכנס אמש (שלישי) בעקבות העלייה בתחלואה בקורונה בישראל. בתום הדיון נקבע על הגבלות נוספות שייכנסו לתוקפן ביום ראשון הקרוב. 

בין ההחלטות נקבע על הרחבת מתווה "התו הירוק" גם למקומות בהם ישנה התקהלות בת פחות מ-100 אנשים, ולכל הגילאים. וכן, על חובת עטיית מסכות גם בחללים פתוחים בהם ישנה התקהלות בת 100 אנשים ויותר. בנוסף, הוחלט על העברת משרדי הממשלה (ובהתאמה ככל הניתן המגזר הציבורי כוחו) למתכונת עבודה בהיקף של 50% נוכחות במשרד, כאשר מנכ"ל המשרד רשאי לבצע התאמות במקרים חריגים.
 
בתוך כך, ניתנה המלצה למגזר הפרטי לעבור למתכונת עבודה מהבית. כמו כן, תחול חובת בידוד למבוגר מחוסן שמטפל בקטין שגילו מתחת לגיל 12 או בחסר ישע אשר התגלה כמאומת, ותוגבר האכיפה על מפרי בידוד ועטיית מסכות.
 
בנושא כניסה ויציאה מן הארץ הוחלט כי חל איסור טיסה גורף, למעט מקרים שיאושרו ע"י ועדת חריגים, למדינות אדומות. לגבי מדינות כתומות, תורחב רשימת המדינות כך שייכללו בה מרבית מדינות העולם, וחזרה מהן תחייב בידוד, הן למחוסנים והן למחלימים. כמו כן, תוגדר רשימה מצומצמת ביותר של מדינות ירוקות, אשר החזרה מהן תחייב בידוד עד לקבלת תוצאת בדיקה שלילית.

לצד זאת, הקבינט יצא בקריאה לציבור להבין את תמונת המצב, ולכן להפסיק ללחוץ ידיים, להפסיק להתחבק ולהתנשק ולהימנע מכל התקהלות בחלל סגור שאיננה הכרחית. קריאה מיוחדת לבני 60 ומעלה להימנע מהתקהלויות ומכל מפגש עם אנשים לא מחוסנים בחלל סגור.

במסגרת הדיון אמר שר הביטחון בני גנץ: "אם יהיה סגר בספטמבר צריך להכין את הציבור מעכשיו כדי לא להגיע לרגע האחרון ולהתכונן מראש". השר זאב אלקין התנגד וטען שלא בהכרח סגר בספטמבר זה נכון כי יש פחות ימי לימוד, יכול להיות שצריך מעכשיו.

שרת הפנים איילת שקד הוסיפה כי היא תומכת בסגר מיידי אם לא מצליחים לחסן תוך שבוע מיליון אנשים. מנגד, ח"כ חמאד עמר (ישראל ביתנו) התנגד לסגר.

במהלך הדיון ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי בכוונתו להמשיך בקו שהוביל, לפיו יש להפעיל את כל סוגי הפעולות לבלימת המגפה, שאינן הרסניות לכלכלה, ובמקביל לחסן במהירות האפשרית את בני 60 ומעלה ואת הצעירים שלא התחסנו. 

עוד אמר בנט כי אם קצב ההתחסנות יהיה מהיר מספיק, לא נגיע לסף אי הספיקה - משמע המטרה הושגה. לעומת זאת, במידה ולא נגיע, נלך לצעדים רחבים יותר ולהגבלות חמורות יותר. במשרד הבריאות, מנגד, דרשו להחמיר את ההגבלות ואף להעביר את משרדי הממשלה והמגזר הציבורי לעבודה מהבית.

גורם בקבינט אמר לקראת הדיון: "לפני כל ההגבלות והצעדים הצעד הכי חשוב הוא ללכת ולהתחסן. זה מה שצריך לעשות ואם לא יתחסנו מספיק והמגמה תימשך, נגיע לסגר. אין חוכמות".

בתוך כך, שיא חדש נשבר אתמול כש-3,818 מקרים מאומתים לקורונה אובחנו במהלך היממה האחרונה, כך פרסם הבוקר משרד הבריאות. מדובר בנתון הגבוהה ביותר מאז פרוץ גל התחלואה הנוכחי. מספר החולים הפעילים ברחבי הארץ עלה ל-22,345, מהם 217 במצב קשה. נכון להבוקר נוספו עוד ארבעה חולים קשים ומספרים הכולל עומד על 221. 

לצד העלייה בתחלואה, ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, בראשות חברת הכנסת אפרת רייטן אישרה היום, את הוספת יוון, גרמניה, ארצות הברית וצרפת לרשימת המדינות שהשבים מהן, לרבות מחסונים ומחלימים, ידרשו בבידוד. התקנות שאושרו צפויות להיכנס לתוקף כבר ביום שישי הקרוב.