טרם הושגו הסכמות בין משרדי החינוך והבריאות בסוגיות הקשורות לפתיחת שנת הלימודים. בתחילת השבוע כינס ראש הממשלה נפתלי בנט דיון שבו נכחו שר הבריאות ניצן הורוביץ, שרת החינוך ד"ר יפעת שאשא ביטון ושר האוצר אביגדור ליברמן, כדי לנסות להגיע להסכמות לגבי מתווה פתיחת שנת הלימודים, כשברקע נתוני התחלואה מנגיף הקורונה רק הולכים ועולים.

נקודות המחלוקת העיקריות בין משרדי הבריאות והחינוך - אורך תקופת הבידוד לתלמידים שיבואו במגע עם חולה מאומת, מתן חיסונים בשטח בתי הספר, ומקור התקציב למהלכי צמצום מגעים (קפסולות ולמידה בחוץ) בבתי הספר השונים.

באשר למחלוקת בנוגע למתן חיסונים בבתי הספר: בזמן ששרת החינוך מתנגדת לעניין, רשויות נוספות מתכוונות לחסן תלמידים בגילאי 12־16 בשטח בתי הספר. לאחר שראשי עיריית תל אביב-יפו, פתח תקווה ובת ים הודיעו בתחילת השבוע כי הם מתכוונים לחסן תלמידים בבית הספר החל מ־1 בספטמבר, גם אשדוד הצטרפה למהלך. ראש העירייה ד"ר יחיאל לסרי ציין כי שוחח בעניין עם ראש ההמשלה נפתלי בנט. 

"אמרתי לו שאנחנו בקשר עם קופות החולים ואין לנו בעיה לקחת בית ספר ולהגיע עם ארבע הקופות, להתלבש עליו יום אחד, לסגור אותו וללכת לבית הספר הבא", מספר לסרי. "הוא אמר לי 'אני לוקח את זה בחשבון ואני הולך לפעול כדי להעניק לכם את הסמכויות לרשויות המקומיות. רשות מקומית כמו אשדוד, שיודעת לעבוד טוב ומעוניינת, אין סיבה שלא ניתן לה את האפשרות'. אני מקווה שזה מה שיהיה בסופו של דבר".

עוד סיפר לסרי כי לאחר מכן התקיימה שיחת זום של ראש הממשלה עם ראשי הרשויות: "הוא סיפר על השיחה איתי ואמר שזה הכיוון, לתת לרשויות המקומיות את האחריות ואת האפשרות". ההערכה היא כי בימים הקרובים ערים נוספות יודיעו כי בכוונתן לחסן תלמידים בשטח בית הספר.