שר הבריאות ניצן הורוביץ מסר היום (רביעי) הצהרה לתקשורת, בעת שליווה את הוריו להתחסן במנת החיסון השלישית של החיסון נגד נגיף הקורונה. במהלך ההצהרה, אמר השר כי "סגר נוסף הוא אינו גזירת גורל, אנו יכולים להימנע מזה אם נתחסן ונקפיד באכיפה". עוד הוא הוסיף כי "אם נגיע לנקודה שבה לא נותרה ברירה, אז הקבינט ייאלץ לקבוע סגר, אני ומשרד הבריאות נעשה הכל כדי להימנע מסגר. עברנו שלושה כאלה בשנה וחצי האחרונות, ואנחנו לא רוצים שוב".

הורוביץ טען כי "זן הדלתא מדבק מאוד והחיסונים פחות יעילים כלפיו, זאת בנוסף לכך שהשפעת החיסונים ירודת עם הזמן. לכן, אנו עושים את מבצע החיסונים השלישי, מקפידים על המסכות, על הבידודים ועל אכיפת ההנחיות. הצעדים האלה נעשים תוך כדי מאמץ לשמור על שגרת חיים ופעילות המשק. יש גם קושי גדול לסגור ענפי משק ולשלוח אנשים לאבטלה. תשאלי כמה צלמים כאן שלא עבדו, שהיו פרילנסרים שפשוט שנה לא עבדו. אנו עושים מאמץ גדול להמשיך במדיניות הזו. אבל אני אומר -אם הנתונים האלה ימשיכו, ניאלץ לנקוט בצעדים נוספים".

השר התייחס גם לנמל התעופה בן גוריון, שער הכניסה היחיד לישראל, וטען כי "שינינו שם את המציאות לחלוטין. אנחנו בודקים כל אדם שנכנס ומסבירים לו את המגבלות הקפדניות עבור הכניסה לארץ. לצערנו, נגיף הדלתא מדבק בצורה הרבה יותר גבוהה, הוא לא גל נוסף של נגיף הקורונה, זו מחלה חדשה וכך צריך להתייחס אלייה".

לאחר שנשאל על תקציב משרד הבריאות, שייקבע כחלק מתקציב המדינה לשנים 2021-2022, השיב הורוביץ: "בוודאי שנצטרך תוספות גדולות כדי להתמודד עם הנגיף בהיקפים גדולים, יש על זה שיח כרגע עם משרד האוצר והדבר הזה נמצא בדיונים. בלי שום ספק, פעילות כזו מול הקורונה, כל ההגבלות שעבורן צריך תשלומים מיוחדים, בוודאי שנצטרך להיערך אחרת לגמרי ונצטרך תוספת תקציבית. כלל התקציב הוא תקציב לפעילות השוטפת, מעבר לזה יש תקציבים לקורונה שהם נוספים מהשוטף, יש חולים אחרים שלא קשורים לקורונה, בתי החולים צריכים לעבוד ולעשות ניתוחים, תקציב הקורונה הוא רק מתוספות, לא בא במקום, ולכן יהיה צורך בתקציבי קורונה ואנחנו בשיח על זה עם האוצר".