מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה, פרופסור מסעוד ברהום, התראיין הערב (רביעי) בתוכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM. במהלך הראיון קרא פרופ' ברהום לממשלת ישראל להטיל סגר מלא על המדינה לחודשיים הקרובים וטען כי "ככל שנדחה את ההחלטה, נשלם ביוקר. אין ספק שצריך סגר עכשיו".

"יפה שעה אחת קודם. לצערי, נוחה ואולי אפילו קלה יותר לכולם דווקא שעה אחת אחר כך וזה מה שקורה", אמר ברהום. לאחר שהשדרנים שאלו אותו אם דחיית הסגר היא ניסיון של ראשי מערכת הבריאות והממשלה להימנע מלהודות בכישלון לפעול ללא סגרים השיב הפרופסור: "אנחנו עם שבו אין אחריות אישית וגם בחו"ל זה ככה. בידוד הוא לא בידוד, אנשים חוזרים מחו"ל ומתחבקים, חולים שנאמר להם להיכנס לבידוד לא מבודדים, אז איזו אחריות אישית יש פה? אין אחריות, אז הולכים לסגר. זה מה שהולך לקרות".

הוא הוסיף כי "מובן שסגר לבד לא עובד. אנחנו רואים שחולים שסובלים מהקורונה ומחוסנים, הם חוסנו לפני שישה ושבעה חודשים, כלומר, החיסון מאבד יעילות אחרי חצי שנה בערך, ולכן צריך את הבוסטר. הבוסטר הזה טוב, נותנים אותו לגילאי 60 ומעלה, לצערי הרב, לא נותנים אותו כרגע לצוותים רפואיים וזה רע. כבר ביקשתי, ואני לא היחיד, לתת לצוותים הרפואיים חובה! אנחנו נדבקים ומדביקים, אנחנו מטפלים בבני 60 ומעלה ואנחנו גם מדביקים אותם".

מנהל המרכז הרפואי לגליל סיפר כי בבית החולים עליו הוא אחראי ישנם 10 מאומתים כרגע, למרות שכבר היו אצלו 42 מבודדים: "אנחנו מתחילים לחזור אחורה, לא טיפלנו בנתב"ג. כמו שאמרתי על אחריות אישית, לא שומרים על ריחוק חברתי ומסכה, שמחות ואירועים ממשיכים וזו פרצה פתוחה שאף אחד לא יכול לסגור אם הממשלה או הקבינט לא נותנים החלטה על הגבלת המשתתפים. הסגר הוא לא טיפול, הוא מניעה. אם לא נעשה עכשיו סגר של חודשיים, לא פחות, אז נלך לסגר ארוך הרבה יותר. צריכים לעשות שבועיים, אז עוד שבועיים ואז חודש, כדי שנרד במספרים. הם רק הולכים ועולים ומה שאנחנו רואים זה לא מה שיש, האמת היא הרבה יותר חמורה".

לסיום, פרופ' ברהום התייחס לנתוני התחלואה במגזר הערבי ואמר כי "עכשיו מתחילים לאבחן ומתחילים להגיע חולים כאלה אלינו ואנחנו רואים אותם, יהודים וערבים. כרגע זה נראה חצי-חצי, יותר לרעת הערבים, אבל זה רק ילך ויחמיר. אין ספק. צריך לסגור את הפרצה בנתב"ג, אין תיירות, לא בפנים ולא בחוץ, מסכות, מיגון, סגר וחיסון, ומהר עד כמה שאפשר".