ישראל בדרך לסגר? בכירים בקבינט הקורונה העלו את האפשרות להטיל סגר על המדינה בעוד כשבועיים, כך דווח הערב (רביעי) בחדשות 13.

לפי הפרסום, השר זאב אלקין תמך במהלך, זאת לאור העובדה שהמודלים חוזים עלייה בתחלואה שתדרוש כניסה לסגר כך או כך בחודש ספטמבר. כמו כן, נאמר שבכירים במערכת הבריאות תומכים גם הם במתווה הטלת הסגר, אך מסיבה אחרת - הנעת הציבור שטרם התחסן לעשות כן, ובכך אולי להצליח למנוע אותו.

כזכור, שר הבריאות ניצן הורוביץ מסר מוקדם יותר היום הצהרה לתקשורת, ואמר כי "סגר נוסף הוא אינו גזירת גורל, אנו יכולים להימנע מזה אם נתחסן ונקפיד באכיפה".

עוד הוסיף כי "אם נגיע לנקודה שבה לא נותרה ברירה, אז הקבינט ייאלץ לקבוע סגר, אני ומשרד הבריאות נעשה הכל כדי להימנע מסגר. עברנו שלושה כאלה בשנה וחצי האחרונות, ואנחנו לא רוצים שוב".

סגר שלישי בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)
סגר שלישי בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

הבוקר, ראש הממשלה נפתלי בנט אמר כי "המטרה שלנו היא לשמור על ישראל פתוחה אבל לא להגיע למצב שבתי החולים, חלילה, יצטרכו להגיד: ׳אין לנו מקום׳. זה לא יכול לקרות במדינת ישראל. המטרה שלנו היא לא להגיע לזה, ואנחנו יודעים מתי ללחוץ על הברקס".

משרד הבריאות עדכן את נתוני התחלואה בקורונה בישראל, מהם עלה כי 3,280 מקרי קורונה מאומתים חדשים אותרו ביממה האחרונה. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 3.34% ומקדם ההדבקה ירד מעט ועומד על 1.31. סך החולים הפעילים בישראל עומד על 24,076, בהם 236 במצב קשה ו-49 מונשמים. מספר הנפטרים הכולל עלה ל-6,497.