פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור לשעבר, שוחחה היום (חמישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM, והתייחסה לתפקוד הדרג המדיני לנוכח העלייה בשיעורי התחלואה: "אנחנו שוב באותה התנהגות ואפילו חמורה יותר של התנהלות איטית וקבלת החלטות לא בזמן, ולצערי לא מחליטים את ההחלטות שצריך לקבל".

"הדבר הראשון שהתרעתי עליו חודשים זה שדה התעופה ממנו שוב נפתחה אלינו הרעה, אבל עד היום הלקחים אינם מופקים ועדיין שדה התעופה פרוץ ונכנסים אנשים ומדביקים במדינת ישראל. הנושא השני הוא נושא של בתי הספר. אנו חייבים להבין, יש הסכמה גורפת על כך שתלמידי ישראל צריכים ללכת לבתי הספר. כדי שזה יקרה, צריך לחסן את אותם ילדים שיכולים להתחסן והדבר השני הוא למידה שתאפשר מינימום הדבקות. זה כולל כיתות קטנות, לא יעזור כלום", הסבירה. 

לדבריה, היא הזהירה שאם לא נישמר הקיץ בפני חו"ל יהיה וריאנט: "מותר לחגוג וזה נהדר, ונורא שמחתי שהורדו המסכות ושהגענו למצב של פחות מ-20 חולים ליום ופתאום חיינו בישראל טוב מאוד. מניעה עולה לנו פחות מאשר טיפול, גם בכסף וגם בחיי אדם. היה ברור לחלוטין שכל זמן שהעולם חולה, המצב הזה שחלק מהעולם מחוסן הוא כר פורה של וריאנטים".

"אנחנו צריכים להפסיק להסתכל כל רגע על עכשיו, אלא על ציר הזמן. אנו חוזרים על אותן טעויות, כל תחילתו של גל אנו מתווכחים אם זה גל או זבוב וזה תמיד גל, ועל כך שגם עם החיסון מגיעים לתחלואה אקספוננציאלית. אחרי שמבינים שזה גל, חושבים שלא יהיו חולים קשים ויש בכל זאת. אי אפשר לעבוד על המחלה, צריך לנסות כמה שאפשר למנוע אותה", המשיכה. 

בהמשך הריאיון, התייחסה סדצקי לדרך ליציאה מהגל הנוכחי: "הצעד של החיסונים הוא מאוד נכון, חייבים בדחיפות לשפר את השליטה בשדה התעופה, לדאוג לכך שאם שנת הלימודים תיפתח, לצערי אני סקפטית, צריך לדאוג שהיא תיפתח בכיתות קטנות ולא לעבוד על עצמנו שנצליח לפתוח רגיל בעזרת בדיקות בלבד".

"סגר הוא דוגמה לכך שלא הצלחנו, אך אם לא יתקבלו החלטות נכונות ברור שיהיה סגר, לצערי הרב אנו הולכים לשם. אני לא חושבת שזה טוב וזה לא צריך להיות, אך מי שפוחד מלעשות צעדים שנראים לא פופולריים, בסוף עושה צעדים הרבה יותר חמורים. לפני חודשיים לא היה צריך לעשות סגר, אך כל רעיון התו הירוק מטעה את הציבור. הוא אומר למחוסנים שהם יכולים לעשות את מה שהם רוצים, וזה לא נכון כי המחוסנים נדבקים, מדביקים וגם חולים בעצמם", סיכמה.