סגן ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, אסף וסרצוג, שוחח היום (חמישי)  עם ליאת רון בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM והתייחס לאפשרות שמדינת ישראל תיכנס לסגר רביעי בתוך פחות משנתיים, לאור התפשטות נגיף הדלתא במדינה. וסרצוג טען כי "הדיבורים על סגר מוקדמים מדי, אי אפשר להכניס את המגזר העסקי לרכבת הרים".

השיחה נסובה לנושא הסגר לאחר שסגן ראש אגף התקציבים נשאל כיצד הממשלה ואנשי המשרד יושבים להכין תקציב מדינה, ללא היערכות לסגר אפשרי: "היערכות תקציבית לסגר היא סוגייה חשובה, והממשלה ואנחנו מבינים את זה, אבל הממשלה לא רוצה ללכת לסגר. רה"מ והשרים התבטאו על זה בצורה ברורה. זה באוויר, אבל עושים צעדים כדי לא להגיע לשם. צריך להסתכל אבל אל הצד השני, זה לא רק עניין של פיצוי כספי, הבעיה המרכזית היא מה קורה למגזר העסקי".

לדבריו, בקופת המדינה עדיין קיימות עתודות מסוימות "שחלקן גם מקופסאות הקורונה הקודמות. הדברים מוצגים כל הזמן לפני הממשלה. דבר נוסף שצריך לזכור הוא שחלק גדול מהסעיפים שיש היום בתוך התקציב, שאמור להיות מאושר בכנסת במהלך נובמברף מיועדים בחלקם גם לטיפול בדברים האלה. קחי לדוגמה את תקציבי משרד הבריאות, אלה דברים שהם חופפים".

וסרצוג סיפר כי עד כה, משרד הבריאות קיבל כ-23 מיליארד שקלים, שחלקם הופנו לחיסונים ובדיקות, אבל חלקם הופנה לצורך תרופות, תוספת מיטות וכוח אדם: "יש פה כבר תוספת מאוד משמעותית שהמערכת הזאת קיבלה, היא קיבלה את זה כדי להיות מוכנה ל-6,600 חולי קורונה מאושפזים. עד לפני שנה- שנה וחצי השיח היה שרוצים להימנע מאי ספיקה של מערכת הבריאות, צריך להכין את מערכת הבריאות ולהגדיל אותה כדי שהיא תוכל לקלוט חולים ונוכל לחיות לצד הקורונה. אז היינו תחת מלחמה, הכול היה בלתי ידוע, הרבה חוסר ודאות, לא ידעו איך להתמודד ולכן הדברים היו תוך כדי תנועה. עכשיו אנחנו נמצאים כבר שנה וחצי בתוך האירוע הזה ואי אפשר להסתכל יותר על אותה רוטינה של 'נגיע לאי ספיקה של המערכת ונראה מה עושים'. ברור שאסור להגיע לאי ספיקה אבל המערכת תוקצבה בשביל הדברים האלה".

סגן ראש אגף התקציבים טען כי במקרה של סגר נוסף, הפגיעה המשמעותית ביותר תהיה בתוצרים. "אם המשק לא יעבוד, יכולים להגיע לנזק של מיליארדים בשבוע ואפילו יותר. העולם היום מתאושש מהקורונה, ואנחנו צריכים ללמוד לחיות לציה, כי יכול להיות שנישאר בזה עוד תקופה. מה זה אומר לחיות לצידה? זה ללכת לעולם משמעותי יותר של חיסונים, לעודד את כל מי שלא התחסן ולחשוב על מה שעושים עם הלא מתחסנים, כי שם נמצאת התחלואה. זה אומר הידוק ההגבלות בנתב"ג, אם צריך, ותו ירוק. אבל בסוף המגזר העסקי לא יכול להיות ברכבת הרים, אי אפשר להגיד יום אחד שהולכים לסגר ויום אחר שלא", הוא סיכם.