מתווה מוסכם לשנת הלימודים הקרובה עדיין אין, אבל מאבקים יש, בעיקר בין משרדי החינוך והבריאות. מספר הנדבקים עולה במהירות, ולפי כל הסימנים מרחפת סכנה מוחשית מעל יום הלימודים הראשון המתוכנן ל־1 בספטמבר. הסיבות: קשיים לוגיסטיים בגלל החשיפה של תלמידים אלה לאלה, העלולה להוות קרקע פורייה להתפשטות הנגיף.

ראש הממשלה נפתלי בנט בדיון היערכות לפתיחת שנת הלימודים, קרדיט: עומר מירון, לע"מ

בנוגע לבדיקה סרולוגית מקדימה לכל התלמידים - לא רק שאין מתווה, בין משרדי הבריאות והחינוך מתנהל מאבק ועדיין לא ברור מהו התקציב הנדרש לכך ומאין יגיע. לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון חשוב להבהיר כי השנה תיפתח כסדרה, אולם אין להתעלם מכך שבמתווה הפתיחה ישנם חורים רבים, וקשה לדעת אם הפתיחה תתאפשר אם מצב התחלואה יחמיר.

כבר עתה ברור שהכיתות לא יוכלו להוות “בועות” מוגנות, וסביר להניח שמורים ותלמידים יידבקו. השאלה הגדולה היא איך למנוע הדבקה המונית. אחד החלומות של ההורים היה צמצום מספר התלמידים בכיתות עד לכדי מחצית, ובמשרד הבריאות בהחלט ממליצים על כך, אבל מנכ”ל משרד החינוך יגאל סלוביק כבר שלל מראש אפשרות כזאת, משיקולי תקציב.

מה שכנראה מוסכם בכל זאת הוא עניין ביצוע הבדיקות המקדימות לפני 1 בספטמבר, כמו גם עריכת פיילוט בחינוך החרדי והערבי. ואחרי כל אלה ניתן לקבוע כי אם רמת התחלואה תמשיך לעלות ויוטל סגר, כל התוכניות יאופסנו במגירות.