במפקדת אלון של פיקוד העורף מעריכים כי מספר המאומתים לקורונה ימשיך לטפס בצורה משמעותית גם בשבועות הקרובים. בתוך כך, על פי בסיס מודלים שונים שמוצגים במפקדה, שאחראית בין השאר לחקירת המאומתים, ביום רביעי הקרוב צפויים להיות 6,000 מאומתים ביום.

לצד זאת, על פי ההערכות שבוע לאחר מכן המספר יזנק ל- 9,000 חולים ובעוד שבועיים וחצי מספר המאומתים היומי יגיע כבר לכ-15 אלף. במקביל, מספר החולים שבמצב קשה צפוי לעמוד על כאלף איש, מתוכם כ-200 יזדקקו להנשמה.

בתוך כך, הערכה קודמת של מפקדת אלון שפורסמה ב"מעריב" חזתה באופן מדויק מאוד את היקפי התפשטות המגפה בשבועות החולפים. בנוסף, בהתאם לההערכות במפקדת אלון צפויים להגדיל את היקף כוח האדם במערך החקירות. נכון להיום ישנם כאלף חוקרים לעומת שלושת אלפים בגל ההתפרצות הקודם. שר הביטחון בני גנץ חתם בשבוע שעבר על צו גיוס לאלף חוקרים נוספים.

יחד עם זאת, מספר החולים הקשים ביחס למספר המאומתים נמוך ביחס לגלים הקודמים, כאשר במקרים רבים חולים במצב קשה מתאוששים מהר יותר בשל השפעת החיסונים. כלומר, שאם ההערכות הללו יתבררו כנכונות ויהיו כאלף חולים קשה עוד כשלושה שבועות, העומסים בבתי החולים עדיין צפויים להיות קטנים יותר מאשר היו בעבר, זאת כאשר הצורך במכונות הנשמה קטן משמעותית.

לצד זאת, צריך לזכור שאם התחזית תתממש ואכן המספר הכללי של המאומתים לקורונה יגיע לסביבות המאה אלף, ההשלכות על המשק בישראל וכן על מערכת החינוך יהיו גדולות מאוד, בשל כך שמספר המבודדים צפוי לזנק גם הוא.

במצב הנוכחי, סבורים במפקדת אלון כי למרות מבצע החיסון השלישי למבוגרים, שעדיין לא יודע מה תהיה מידת השפעתו, לא נראה בלימה של המגפה בשלושת השבועות הקרובים. ומכאן, גם הנתונים הגבוהים ימשיכו לטפס עד שתחל בלימה בהתאם להשפעות מבצע החיסונים או מגבלות אחרות.