נתוני התחלואה בישראל מנגיף הקורונה ממשיכים להיות גבוהים. אתמול (שבת) אובחנו 3,846 נדבקים חדשים - מספר שיא בגל ההתפרצות הנוכחי. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 3.8% מתוך 101,826 בדיקות קורונה שנערכו אתמול.

מספר החולים שמאושפזים במצב קשה עלה ל־324, בהם 49 מונשמים. 6,532 ישראלים נפטרו מקורונה מפרוץ המגיפה. בתוך כך, שרי קבינט הקורונה אישרו ביום חמישי את ההגבלות החדשות במסגרת התו הירוק, שעליהן הוחלט בשבוע שעבר במהלך ישיבת קבינט הקורונה.

במסגרת ההגבלות החדשות, התו הירוק יחול מהיום על כל מקום סגור ובכל מספר נוכחים. בין השאר מדובר על אולמות האירועים, אירועי תרבות וספורט, מסעדות, מכוני כושר, בתי מלון ובתי קולנוע. כניסה למקומות אלה תתאפשר למחוסנים ומחלימים או באמצעות בדיקת קורונה שלילית מה־24 השעות האחרונות. מ־20 באוגוסט יחול התו הירוק גם על ילדים בני פחות מ־12, שעד כה מוחרגים מההגבלה.

עוד הוחלט כי החל מעתה תהיה חובה לעטות מסיכות גם בחללים פתוחים בהתקהלות בת 100 אנשים ויותר. כמו כן, משרדי הממשלה יעברו למתכונת עבודה בהיקף של 50% נוכחות במשרד.

אישור ההגבלות לא עבר בצורה חלקה, כאשר במהלך ההצבעה בקרב השרים במשאל טלפוני נרשמה התנגדות של כמה מהם בעקבות החרגתם של בתי תפילה מכללי התו הירוק. על פי ההחרגה, בתי כנסת, מסגדים וכנסיות ייכללו בתנאי התו הירוק רק כאשר יש בהם 50 מפללים ויותר.

התקנה אושרה, אך עברה רק ברוב של שישה תומכים מול חמישה מתנגדים. בין השרים שהתנגדו: שר החוץ יאיר לפיד ושר האוצר אביגדור ליברמן, שאומנם לא השתתפו בדיוני הקבינט, אך השתתפו בהצבעה הטלפונית. גם שרת הכלכלה אורנה ברביבאי, השר לביטחון הפנים עמר בר־לב ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון התנגדו.

ההחרגה נובעת מסיכום בין המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי לבין שר הבריאות ניצן הורוביץ. נזרי טען שחופש התפילה הוא זכות יסוד כמו חופש ההפגנה, ולכן יש להחריגה. במקביל, שר הדתות מתן כהנא עובד על מתווה לבתי תפילה לחגים אשר יידונו במהלך השבוע במל"ל.

באשר לחיסוני הקורונה, נמשך מבצע החיסונים של המנה השלישית לבני 60 ומעלה, שהגיע להיקף של כ־400 אלף איש. בסוף השבוע פרסם משרד הבריאות הנחיה חדשה שלפיה עובדים ומטופלים בני 40 ומעלה בבתי חולים פסיכאטריים יחוסנו גם הם במנה השלישית של החיסון. בנוסף, במערך הגריאטרי יחוסנו מאושפזים בני 18 ומעלה וכן עובדים בני 40 ומעלה.

אתמול הגיע ארצה משלוח של מאות אלפי חיסונים של פייזר, כך שלא צפוי מחסור של חיסונים בתקופה הקרובה. במקביל, בממשלה עושים מאמץ לחסן מעל מיליון ישראלים שטרם התחסנו. בחדשות 12 פורסם כי לטובת העניין מוקצה תקציב ייעודי של 100 מיליון שקל באחת משתי דרכים שטרם סוכמו על ידי שרת הפנים איילת שקד וראש הממשלה נפתלי בנט.

אפשרות אחת היא לתמרץ התחסנות דרך הרשויות המקומיות, כך שרשות שתתמרץ יותר תקבל יותר תקציבים מהממשלה. אפשרות שנייה היא לתמרץ פר אדם באמצעות תקציבים אישיים. כך, לדוגמה, יוענק סכום של מאות שקלים לכל אדם מעל גיל 15 שיתחסן.