"סגר הוא לא גזירת גורל, אלא מוצא אחרון ונעשה הכל כדי להימנע ממנו", כך אמר הבוקר (ראשון) שר הבריאות, ניצן הורוביץ, בביקור במתחם מד"א בירושלים. השר ציין עוד כי הוא "לא מקבל את הטענות שצריך לקבל החלטה על סגר כבר עכשיו ולשתק את המדינה מראש".

"אנחנו מבינים שהקורונה לא הולכת להיעלם מחיינו לחלוטין, בישראל ובכל העולם. כל הצעדים שאנו נוקטים במערך הבדיקות המהירות ביניהם מה שמתחיל היום כאן נועדו לשרת אותנו לאורך זמן, פורסים את התשתית שתאפשר לנו לנהל את החיים בישראל לצד הקורונה, זה צעד ארוך, זה לא אקורדיון שנפתח ונסגור", אמר הורוביץ בפתח דבריו.

הורוביץ במתחם מד''א בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)
הורוביץ במתחם מד''א בירושלים (צילום: מרק ישראל סלם)

בהתייחס לסוגיית החיסונים, אמר השר: "יש היום מספיק חיסונים במלאי, נדאג לרצף ככל שנידרש בהמשך, יש הסכמים בעניין הזה, יש בדיקות וערכות אישיות לבדיקה שכל אחד יכול לקנות ולעשות לעצמו בבית. מהיום גם עמדות הבדיקות המהירות ברחבי הארץ יסייעו לנו בניהול ובמעקב טוב אחר התפשטות הדלתא".

לדבריו, "כל אלה יחד עם התו הירוק שנכנס היום לתוקף, פיקוח נתב"ג, מסיכות ומעל הכל אחריות אישית, כל אלה יכולים לאפשר לנו להימנע מפעולות קשות ומסגר. הדלתא - מחלה חדשה, בגלל המאפיינים שלו וזה אתגר חדש שכל המדינות מתמודדות איתו היום".

את דבריו חתם באומרו כי "הפגיעה בילדים הייתה עצומה, ואסור להקל ראש בחשיבות של תפקוד תקין של מערכת החינוך. כל עוד אפשר להימנע מהשבתת מערכת החינוך נעשה כל מאמץ לעמוד בזה. מתכוונים לפתוח את שנת הלימודים בזמן".

בדיקות מהירות  (צילום: מרק ישראל סלם)
בדיקות מהירות (צילום: מרק ישראל סלם)