העלייה בתחלואה מדאיגה את ראשי מערכת החינוך, שחוששים מדחיית פתיחת שנת הלימודים, כמו גם בכירים בענף התעופה, שמוטרדים מפגיעה משמעותית בחברות הישראליות. בעקבות כך דובר הבוקר בישיבת הממשלה על הצורך למנוע קריסה של חברות התעופה הישראליות נוכח מצב הקורונה והחמרת ההגבלות. בנוסף לשורת הפגישות שהתקיימו בעניין במשרד רה"מ, שרת התחבורה, מרב מיכאלי, תיפגש עם הנציגים של כל חברות התעופה הישראליות.

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט יכנס היום ב-17:00 דיון בנושא שנת הלימודים הבאה, על רקע האפשרות שפתיחתה תידחה. במשרד החינוך מדגישים שהם לא חולקים על דעת משרד הבריאות, ולא מעוניינים לדחות את פתיחת שנת הלימודים. 

במשרד החינוך שמים דגש על עניין הבדיקות הסרולוגיות, כאשר היום החל הפיילוט בחינוך החרדי, שם ייפתחו מוסדות החינוך לבנים. סקר סרולוגי נרחב ייערך במוסדות אלו, על מנת לאתר את רמת הנוגדנים בקרב המחוסנים לקורונה. הפיילוט יורחב לאחר ה-1 בספטמבר.

מרב מיכאלי (צילום: מרק ישראל סלם)
מרב מיכאלי (צילום: מרק ישראל סלם)

עם זאת, גורם במשרד החינוך אמר ל"מעריב": "כבר די ברור שלא תהיה פתיחה מלאה ב־1 בספטמבר. השאלה היא כבר לא מה יקרה אז, אלא מה יקרה אחרי החגים והאם עד אז נהיה בסגר כלשהו. מבחינת המערכת יש היערכות לכל המצבים, אבל ברור שזה מצב לא אידיאלי, כי כשנדרשים להיערך ליותר מצבים אז קשה יותר להגיע למוכנות מלאה".

גם בקרב ההורים קיים חשש דומה. "אני די בטוחה שאנחנו הולכים לסגר. הסיכוי ששנת הלימודים באמת תיפתח כמתוכנן היא אפסית לדעתי, ואפילו בבית הספר של הילדים שלי כבר רמזו לנו על זה", מספרת אם ממרכז הארץ.