משרד הבריאות עדכן הערב (שני) כי 5,140 בני אדם אובחנו כחיוביים לקורונה מחצות, המספר הגבוה ביותר מאז החל גל התחלואה הנוכחי.

כמו כן, מצבם של 373 חולים מוגדר קשה, המספר הגבוה ביותר מאז חודש מרץ. כעת, עומד מספר החולים הפעילים על 34,103, ביניהם 600 מאושפזים, 82 במצב קריטי ו-61 מונשמים. 

בתוך כך, 3.9% מכלל הבדיקות, למעלה מ-105 אלף, חזרו חיוביות. עד כה חוסנו 5,400,123 במנה השנייה ו-573,713 במנה השלישית. בנוסף, על פי הנתונים מספר המתים מהנגיף עומד על 6,559.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, התייחס מוקדם יותר במהלך תדריך שערך לאפשרות כי המדינה תיכנס לסגר ואמר כי "אנחנו לא רוצים להגיע למצב שאנו מחליטים על סגר. סגר הוא לא מטרה, אלא אמצעי ואנחנו עושים כל מה שאפשר כדי להימנע מהשימוש בו".

נחמן אש (צילום: צילום מסך משרד הבריאות)
נחמן אש (צילום: צילום מסך משרד הבריאות)

בהתייחסו לשאלה האם יורחבו הקריטריונים לזכאים לחיסון שלישי, ענה כי "הסתמכנו תחילה על נתונים שהראו בצורה די מובהקת על בסיס הידיעה שהחיסון בטוח. על רקע זה החלטנו לתת חיסון מעל גיל 60 כשאנחנו יודעים שאוכלוסייה זו היא בסיכון יותר גבוה והחיסון יכול להצילה ממוות ותחלואה קשה. ההחלטה הזו הייתה יחסית 'ברורה'".

הבוקר, לאור הנתונים, באמ"ן הזהירו הבוקר כי "ללא פעולות משמעותיות להאטת קצב ההדבקה (בעיקר התחסנות נרחבת של הציבור, עטיית מסכות בחללים סגורים - כולל מחוסנים ומחלימים וכן בקרה הדוקה על החוזרים מחו"ל) צפויה עלייה דרמטית במספר החולים, בפרט הקשים, שתוביל בתוך שבועות לעומס מסוכן על בתי החולים".

לצד זאת, משרד הבריאות עדכן את רשימת סיווג המדינות החדשה אשר תיכנס לתוקף החל מיום שני הבא. על פי הרשימה, המדינות החדשות המוגדרות כצהובות ובסיכון נמוך, אליהן הנסיעה מותרת, אולם בחזרה לישראל חלה חובת בידוד עד לקבלת תשובה שלילית או 24 שעות, אוסטריה, אוסטרליה, הונג קונג, הונגריה, טיוואן, מולדובה, ניו זינלד, סין, סינגפור וצ'כיה.

כזכור, ראש הממשלה, נפתלי בנט, אישר אתמול באופן מלא את המתווה לפתיחת שנת הלימודים שגובש במשותף ע"י משרד החינוך, משרד הבריאות, משרד הביטחון ומשרד ראש הממשלה. על פי המתווה, הלימודים יתקיימו ברצף מגן ועד יב'.