מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש מקיים בשעה זו תדרוך לתקשורת בנושא הקורונה. אש התייחס לאפשרות כי המדינה תיכנס לסגר ואמר כי "אנחנו לא רוצים להגיע למצב שאנו מחליטים על סגר. סגר הוא לא מטרה, אלא אמצעי ואנחנו עושים כל מה שאפשר כדי להימנע מהשימוש בו". 

אש התייחס לנתונים המדאיגים ואמר כי "מגמת העלייה בתחלאוה כמו גם התחלואה הקשה נמשכת". עוד ציין אש כי "אנחנו עוקבים באופן שוטף אחר הנתונים ופועלים לבלימת המשך העלייה בדרכים שונות אבל המצב מדאיג, הקבינט אישר שורת צעדים שאנו מקווים שיסייעו לבלימת העלייה". 

מנכ"ל משרד הבריאות קרא לציבור להתחסן והוסיף כי "כדי להצליח במלחמתנו במגיפה נדרשת ההתגייסות שלכם. ניתן לקבוע תורים לחיסון בפריסה ארצית רחבה וצריך לממש את המחויבות הזאת. זהו האמצעי היעיל ביותר שלנו כדי לעצור את העלייה בתחלואה וחייבים לנצל זאת. ההיענות לקבלת המנה השלישית לבני 60 ומעלה גבוהה ואנו שמחים על כך". 

בהתייחס לחזרה ללימודים, אמר אש: "אתמול אושר מתווה החינוך לפתיחת שנת הלימודים. אנו פועלים יחד עם משרד החינוך כדי ששנת הלימודים תיפתח כמתוכנן וזו התכנית. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מנתוני התחלואה וככל שנתקרב ל-1 בספמטבר נוכל לדעת בוודאות שאנו יכולים לפתוח את שנת הלימודים בבטחה". 

אש נשאל האם יש כוונה לדחות את שנת הלימודים וענה כי "זו דילמה, יש לנו מחויבות, אבל מספר הימים המצומצם יכול להועיל להחלטה לדחות. מצד שני זו הזדמנות לבחון תהליכים שרוצים לקיים במערכת החינוך". 

כמו כן, אש התייחס לההגבלות החדשות על הטסים לחו"ל וחזר על הבקשה לא לטוס שלא לצורך. אש ציין כי "אתמול אישרנו מתווה חדש לטיסה לחו"ל. צמצמנו את מספר המדינות שאסורות לטיסה ולמדינות האלה אפשר לנסוע רק באישור מיוחד של ועדת החריגים. צמצמנו גם את מספר המדינות שאפשר לטוס אליהן ללא בידוד בחזור, כך שמספר המדינות שמחייבות בידוד בחזור עלתה וזאת בשל העלייה בתחלואה במדינות רבות והרצון למנוע עליית תחלואה בישראל". 

אש נשאל האם משרד הבריאות מתכנן סנקציות נגד מי שלא יתחסן וענה כי "אנו לא בעד שימוש בסנקציות נגד מי שלא מחסן, אלא להסביר חשיבות. אנחנו רוצים שאנשים יקבלו החלטה מושכלת בעצמם ויצאו להתחסן. התו הירוק נועד להגן על המחוסנים ולא לערבב אוכלוסיות בין מחוסנים ללא מחוסנים. אני מבין שזה מעודד את ההתחסנות ושמח על כך, אך אנו נגד סנקציות ישירות נגד אלו שאינם מתחסנים". 

עוד נשאל אש האם יש כוונה להטיל מגבלות נוספות על התקהלות וענה כי "אנו בוחנים את השפעת צעדינו ושוקלים האם להביא עוד מגבלות לקבינט כבר בשלב הזה, עדין לא קיבלנו החלטה בעניין". 

בהתייחס לשאלת העומס בבתי החולים אמר אש כי "אנו בוחנים בימים הקרובים מהי אותה נקודה שאחריה צריך להחיל מגבלות כדי למנוע עומסים בלתי סבירים על מערכת השאפוז ובתי החולים - זה נושא מורכב.  זה לא מספר אחד כמו החולים הקשים, צריכים לראות את בנוסף מספר המונשמים, את קצב העלייה בחולים הקשים ואת מספר החולים הקשים החדשים. אנו מצפים לראות את אפקט החיסון השלישי על התחלואה הקשה והאשפוזים, בהתאם לכך נקבע את נקודת הזמן שנרגיש שאנו צריכים להגביר מגבלות. לא יכול לומר בדיוק מהי הנקודה הזו". 

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס גם לנושא בידוד ילדי בית ספר: "ילדים מחויבים ב-7 ימי בידוד כמו שאר האוכלוסייה. אנחנו יוצאים לפיילוט במערכת החינוך שבוחן אלטרנטיבה של ביצוע הבדיקות, יומיומיות כתחליף לבידוד. זה פיילוט שניתן לבצעו במסגרת המוגבלת של מערכת החינוך וייעודה הוא פשוט - להפחית את מספר הימים שילדים מאבדים בבידודים, שהוא גדול מאוד. זאת לא בגלל שילדים מדבקים פחות ואפשר לוותר על ימי הבידוד לילדים". 

אש נשאל על ההתייחסות של גורמים מסוימים לזן הדתלא כ"מגפה חדשה". אש אמר כי "הדלתא הוא ווריאנט של קוביד-19, של נגיף הקורונה שגרם למגיפה. השימוש במושג מגיפה חדשה הוא ביחס לזה שוריאנט הדלתא שינה את הכללים, גם מבחינה זו שהוא מדבק יותר ולכן צריכים אוכלוסייה מחוסנת רחבה יותר, לכך שהדלתא מצליח להתפשט בסביבה יחסית מחוסנת בשיעור גבוה, וגם על רקע זה שיש ירידה קטנה ביעילות של החיסון בהגנה מפניו". 

בהתייחס לשאלה האם יורחבו הקריטריונים לזכאים לחיסון שלישי, וענה כי "הסתמכנו תחילה על נתונים שהראו בצורה די מובהקת על בסיס הידיעה שהחיסון בטוח. על רקע זה החלטנו לתת חיסון מעל גיל 60 כשאנחנו יודעים שאוכלוסייה זו היא בסיכון יותר גבוה והחיסון יכול להצילה ממוות ותחלואה קשה. ההחלטה הזו הייתה יחסית 'ברורה'".

עם זאת, אש ציין כי "ככל שיורדים לגילים נמוכים יותר אנחנו רוצים לדעת שהמסקנות שהגענו אליהם לגבי החיסון נכונות. אנחנו רואים את זה בימים אלה ושוקלים להוריד לאוכלוסיות נוספות, סקטורים מסוימים - למשל עובדי סגל רפואי שעובדים שבתי החולים וקהילה שחשופים יותר למאומתים, אולי נוריד לגיל 40 ו-50 ונעשה את זה בימים הקרובים". 

אש התייחס בנוסף לנושא התן הירוק בבתי הכנסת: "יש חשיבות גדולה לכך שיהיה תו ירוק בבתי כנסת, מתפללים, סיכוי של הדבקה וגם מהעבר שיהיו אירועים של הדבקות בבתי כנסת. ככל שהאנשים יקפידו על התו הירוק בבתי הכנסת הם ישמרו על עצמם, על אוכלוסיית המתפללים, אני קורא בוודאי לבתי כנסת שמעורבים בכך להקפיד על הוראות התו הירוק".