שני מפקדי חטיבות באוגדת עזה, החטיבה הצפונית והדרומית, נמצאו חיוביים לקורונה. זאת, חרף העובדה שמדובר בחטיבות שונות, שהרי שתיכן נמצאות במחנה רעים במפקדת האוגדה. השניים קיבלו את שתי מנות החיסון ואף אין סימפטומים למחלתם, והם נמצאים בבידוד ביתי. 

בדיקת קורונה מהירה שערך ניצן הורוביץ במתחם מד"א בירושלים. צילום: דוברות מד"א

בתוך כך, מספר המאומתים בצה"ל עומד על כ-700, המספר הגבוה ביותר מאז חודש פברואר, ומספר המאומתים עומד היום (שלישי) על 696 חיילים, אנשי קבע ואזרחים עובדי צה"ל שאובחנו כחולים. אחד מן החולים, מצבו הוגדר קשה, בעוד מצבם של יתר החולים - קל.

בצה"ל, שיעור המתחסנים עומד על כ-80% ולאור כך, יחד עם גילם הצעיר של המאומתים, קיוו לצמצום היקף התחלואה. בשיא התפרצות הקורונה בגל הקודם, מספר המאומתים בצבא חצה את 3,000 המאומתים ומעל לעשרת אלפים נכנסו לבידוד, כך שנכון לשלב זה אין פגיעה משמעותית בשגרת הצבא בשל ההתפשטות.

לאור המגמה בצה"ל החליטו השבוע להדק ולחדד שוב את הנהלים, רק אנשי מילואים מחוסנים או מחלימים יוכלו להתגייס למילואים, הוגבל מספר האנשים שיכולים לקחת חלק בהתכנסויות עד ל- 100 חיילים מחוסנים בלבד שרשאים להיכנס לאולמות וטקסי סיום ודרגה שבהם לוקחים חלק גם אזרחים יערכו רק בשטחים פתוחים וננקטות פעולות נוספות כמו סגירת בריכות השחייה ושוב חזרה למשמרות עבודה בקפסולת ובמשמרות. אם העלייה בתחלואה תמשיך לעלות גם בימים הקרובים כפי שצפוי, בצבא צפויים להחמיר את ההנחיות עוד יותר.