פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא התראיין הבוקר (שלישי) ברדיו כאן ב' והתייחס לעלייה בתחלואה: "אני רוצה להחזיר בשביל כולנו קצת אופטימיות, ולקרוא לציבור להתחסן, לשים מסכה ולהקפיד על התו הירוק".

"כנראה שנצטרך עוד צעדים כמו לשקול את התו הסגול. הנגיף לא עובר דרך משטחים ושולחנות, אלא דרך אנשים. ככל שנשים מסכה ביכולתנו לעצור או להאט את העלייה המטורפת בתחלואה שאנחנו רואים בימים האחרונים", הוסיף. 

בהמשך דבריו התייחס זרקא לפתיחת שנת הלימודים בחינוך החרדי, ואמר כי "התחלנו בתהליך של בדיקות סרולוגיות של כל התלמידים מא' עד ו', משום שאנחנו רוצים למפות את כל התחלואה הסמויה. כך נוכל לאפשר לכיתות, ככל שרמת התחלואה באותו יישוב לא תעלה, רצף לימודי".

"בכיתות ו' ומעלה הדרך ללמוד באופן רציף היא חיסונים. כאשר שיעור החיסונים בכיתה יהיה גבוה, גם אם ילד יחלה לא נצטרך לסגור את הכיתה. אנחנו הולכים על חבל דק בין הרצון שלנו לחיים שגרתיים לבין חובתנו להגן על האנשים. אנחנו בנקודה קריטית לכולנו, לבריאות, לחיים ולמשק. אנחנו בנקודה בעייתית וצריך את כולם", המשיך. 

הפרויקטור התייחס גם לאחוזי ההתחסנות הנמוכים יחסית בחברה הערבית: "יש מספר מקומות שיש בהם קשיים בחיסונים, ואנחנו מרכזים שם מאמץ, גם בהסברה וגם בשיח עם ראשי הרשויות. מתוך מיליון, שליש במגזר הערבי, אבל יש עוד מגזרים. יש מספיק אנשים שיכולים להתחסן ולעזור לנו בתפיסה הזו, ביחד, בשביל שנוכל להמשיך את חיינו".