שר הבריאות ניצן הורוביץ שוחח הבוקר (שלישי) עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM על מצב התחלואה בקורונה בישראל ועל האפשרות שיוטל סגר, ויצא להגנתה של בכירת משרדו ד"ר שרון אלרעי פרייס: "אני נותן לה גיבוי מלא, היא אשת מקצוע מצוינת בעיניי ומשרתת ציבור למופת".

בתוך כך, נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח עם אלרעי פרייס ברקע המתקפה כלפיה: "התקשרתי כעת לחזק את ד״ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, והודיתי לה על עבודתה הקשה והמסורה לטובת בריאות אזרחי ישראל. האמירה שנזרקה במהלך דבריה היא פוגענית ובלתי נסבלת ואין לה מקום בשיח החברה הישראלית, בכנסת ובוודאי שלא כלפי עובדי ציבור שעושים את עבודתם נאמנה לילות כימים עבור כולנו. אנו מוכרחים לגנות ולעקור מהשורש שיח מבזה שכזה".

על נתוני התחלואה בישראל אמר הורוביץ: "זה דבר שהוא מדאיג, מדאיג מאוד. אנחנו רואים שקצב התפשטות הדלתא הוא בהתאם לתחזיות שלנו ולציפיות. מקדם ההדבקה אומר שההכפלה בין שבוע לעשרה ימים, כל נתון שאנחנו רואים בין אם מספר המאומתים או החולים קשה מכפיל עצמו תוך שבוע עד עשרה ימים".

הורוביץ הדגיש: "אני לא אומר שאין מנוס מסגר. המספרים עולים בהתאם לתחזיות כי ההדבקה רחבה מאוד, לכן אנחנו מנסים לצמצם אותה. אנחנו עכשיו בעיצומו של מבצע החיסונים, שבוע שני מתחסנים כ-100 אלף איש מדי יום שזה נתון יפה. אנחנו הראשונים בעולם שעושים את זה ובמקביל מבצע חיסונים כללי למי שלא התחסן במנה הראשונה. גם פה אנחנו רואים עליה של כמה אלפים מדי יום במבצע שאנחנו עושים עם הרשויות המקומיות. במקביל נכנסו הוראות התו הירוק ואני קורא לכל אדם לגלות אחריות אישית ולהקפיד על ההנחיות".

"התחזיות שלנו תלויות בהתנהלות בהתאם להנחיות השונות. אם תהיה התחסנות רחבה ויש עכשיו התחסנות רחבה, אנחנו רוצים להגיע לכל בני ה-60 פלוס, להגביר את ההתחסנות אצל המיליון האחרים שלא התחסנו בעיקר צעירים, מסכות, בידודים, תו ירוק, התקהלויות כל אלה ביחד יכולים למנוע. אין כזה דבר אין מנוס, הדברים האלה בידינו, בידי הממשלה וכל אזרח אם ננהג כמו שצריך אני חושב שיש בהחלט מנוס. אנחנו גם מחזקים את מערכת הבריאות כי אנחנו יודעים שמגיעים יותר ויותר חולים קשים וגם לזה צריך להיערך".

הורוביץ גיבה את ד"ר אלרעי פרייס ושיבח את התנהלותה המקצועית, נוכח הסערה התקשורתית שהתחוללה סביבה לאחרונה: "יש משקל עצום לדרג המקצועי של משרד הבריאות שבעצם מנהל את המאבק בתהליך קבלת ההחלטות בממשלה, כך ההחלטות על החיסונים, כל מבצע המאבק במגפה במסגרת מגן ישראל, הדרג המקצועי בהחלט מוביל כאן ויש חילוקי דעות לפעמים, אבל ההחלטות מתקבלות עפ"י ההמלצה המקצועית וזה מה שחשוב".

הוא הדגיש: "לעניין שרון אלרעי פרייס, אני נותן לה גיבוי מלא, היא אשת מקצוע מצוינת בעיניי, אני מעריך אותה באופן אישי, היא פיקחית, חריפה, עושה את הדברים הנכונים, היא משרתת ציבור למופת".

על סערת הקללה שנשמעה בזום אמר: "אני שמעתי על זה בדיעבד, אני מבין שהיו שם עשרות רבות של אנשים על הזום. אני פניתי מיד ליו"ר הכנסת וקצין הכנסת שיבדקו מי זה. לדעתי אפשר למצוא מי זה וצריך לנקוט נגדו בצעדים, אני חושב שזה מחפיר לדבר ככה כלפי כל אחד".

לגבי המתחסנים, בני 60 פלוס נענים ושאפו, 92 אחוזים מאנשי הגיל הזה מחוסנים. אבל אותם מיליון פלוס שלא התחסנו, זה חרדים, ערבים, ובני נוער. יש תחושה שאין הסתערות. אפשרת רכבת אווירית בחג הקורבן.

כשנשאל על מצב התחלואה וההתחסנות בחברה הערבית, בטענה ש"אפשר רכבת אווירית בחג הקורבן", אמר: "יש נסיעות לחו"ל ליהודים ולערבים. בעקבות העלייה בתחלואה בטורקיה הכנסנו אותה לרשימת המדינות האסורות בטיסה, כמו רוסיה, ואנחנו לא מבדילים בין יהודים לערבים. סיימתי דיון עם רה"מ ושרת הפנים בנושא חיסונים ואכיפה בחברה הערבית ואני מגביר את הקצב, אנחנו שולחים ניידות, אתמול עשיתי שיחה עם ראשי הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות ואנחנו עובדים על זה".

הורוביץ הוסיף: "יש רמת היענות נמוכה לחיסונים, גם בקרב החברה הערבית, אני אומר תתחסנו יש המון פייק ניוז ברשתות אני יודע, אנשים קוראים את הדברים האלה, צריך להתחסן, זה הדבר הכי טוב. יש מדינות שמחכות בתור שנה-שנה וחצי לחיסונים ואצלנו הממשלה מעמידה את זה לרשות האנשים. צריך לעשות את זה".

כשנשאל מתי יורחב מבצע החיסון השלישי לגילאים נוספים אמר: "יש כמה שאלות, לגבי ההחלטה ל־50 פלוס היא החלטה רפואית, לא שלי ולא של רה"מ, הרופאים מחליטים. יש לנו ועדת חיסונים במשרד הבריאות עם טובי המומחים בארץ והם יחליטו. מנכ"ל המשרד יאשר או לא יאשר ואני מניח שזה יקרה בימים הקרובים. הם כבר דנו בזה, אני מניח שזה יקרה בימים הקרובים. לגבי צעדים של כפייה, אני לא מאמין בזה ולא חושב שזה יעיל כלפי מישהו שמתנגד לחיסון. אני חושב שתימרוץ יכול לעודד אנשים שאדישים, לא אכפתיים, לא בראש שלהם".

על אמירתה של ח"כ זועבי, שטענה שלקואליציה אין לגיטימציה לפעולה צבאית, אמר: "בוודאי שיש לגיטימציה לכל פעולה שהממשלה עושה עפ"י הסמכויות שלה ואם מתייחסים למה שהיה בסופ"ש בגליל העליון היה ירי חסר הצדקה נפשע של חיזבאללה על היישובים שם לשטח ישראל וישראל הגיבה בתקיפות וכך צריך לעשות במקרים כאלה. זה הכול, הממשלה פועלת ע"פ חוק. לגבי הקואליציה שלנו, אנחנו בניגוד לקואליציה הקודמת עושים הידברות, יש שיח, הדיונים מתנהלים ברוח טובה ושיקולי הביטחון נלקחים בתשומת לב רבה ביותר, כך שישראל בידיים טובות".