ראש הממשלה נפתלי בנט קיים היום (שלישי) הערכת מצב בעניין המשך ההתמודדות עם זן הדלתא של נגיף הקורונה. בדיון לקחו חלק גם שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד רה"מ יאיר פינס, מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור שרון אלרעי פרייס ובכירים נוספים.

בתום הדיון הוחלט על מספר צעדיים שיעלו לאישור הקבינט הקורונה, אשר צפוי להתכנס מחר ב-17:00 במטרה לאשר זאת, כניסיון אחרון למניעת סגר. כאמור, על הפרק ייבחנו החלת תו ירוק על כל ענפי המשק לאנשים מעל גיל 3 וביצוע בדיקות המוניות בכל הארץ במטרה לזהות חולים מאומתים ולהוציאם לבידוד, כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה.

הסעיפים שיעלו לדיון:

  • החלת תו ירוק על רובם המוחלט של ענפי המשק, המוסדות הציבוריים והפרטיים, ובהם, בין השאר: בריכות שחייה, חדרי כושר, מוסדות אקדמיים, כל אירועי התרבות והספורט, כנסים ותערוכות, מוזיאונים, ספריות, מסעדות ובתי מלון. 

  • התו הירוק יוחל החל מגיל שלוש, ותשלום עבור הבדיקות יתבצע על פי המתווה הבא:
    1. גילאי 0-3: פטורים מתו ירוק
    2. גילאי 3-12: בדיקות במימון המדינה
    3. גילאי 12 ומעלה: בדיקות במימון פרטי (רק ללא מחוסנים מבחירה)

  • מגבלת התקהלות תחול על אירועים בבתים פרטיים ודומיהם (שבהם לא חל תו ירוק):
    - במקום סגור - עד 50 אנשים
    - במקום פתוח - עד 100 אנשים

במקביל, במהלך הימים הקרובים תתרחב באופן משמעותי פריסת מתחמי הבדיקות המהירות על מנת שיהיו נגישות בכמות גדולה לכל אזרחי ישראל. מועד כניסתו לתוקף של התו הירוק המורחב ייקבע מחר, בהתאם להיערכות להשלמת הקמתו של מערך הבדיקות המהירות (נכון לרגע זה, פרוסות כבר 150 עמדות והכוונה היא לפחות להכפילן).