ראש הממשלה נפתלי בנט מוסר היום (רביעי) הצהרה לתקשורת בעניין התכנית לחיזוק מערכת הבריאות והצוותים הרפואיים, בדגש על הגדלת הקיבולת של מערכת הבריאות. זאת, ברקע התחזיות הקודרות על מספר חולי הקורונה הקשים שצפויים להתאשפז בשבועות הקרובים.

בהצהרה, שהתקיימה בקריה בתל אביב, השתתפו שר הבריאות ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האוצר ומנהלי בתי החולים המרכז הרפואי "שיבא" תל השומר, רמב"ם, אסף הרופא, איכילוב, ברזילי, המרכז הרפואי רבין, סורוקה, הדסה עין כרם ושערי צדק.

בפתח דבריו אמר ראש הממשלה כי "המירוץ בין הדלתא למבצע החיסונים מחייב אותנו להיערך לגידול במספר החולים שמאושפזים בו זמנית. אנחנו חייבים להגדיל את יכולת הספיקה הקליטה של בתי החולים כדי להרוויח זמן עד שמבצע החיסונים יקריס את ההתפרצות. נביא שניים  וחצי מיליארד שקלים לחיזוק מערכת הבריאות בישראל לעכשיו ולהמשך".

בנט ציין כי "היעד שלנו הוא להכפיל את יכולת הספיקה, זה נותן לנו מרחב נשימה", והוסיף: "מוסיפים מיטות ותקנים, מחזקים את מערך הגריאטריה דואגים לקייטנות לילדי הצוותים הרפואיים. היום מרחיבים את הרפואה בקהילה ואשפוזי הבית. עד 1,400 מיטות בשיתוף פעולה יפה ומיוחד בין קופות החולים לצהל וחיל הרפואה, זה נותן לנו חיפוי בעניין הזה. אנחנו הופכים כל אבן כדי לצלוח את הגל הזה בלי הגבלות שיביאו הרס המוני על כלכלת ישראל והבוסטר הוא אבן דרך לעניין".

על מדיניות הממשלה בנושא ההגבלות אמר רה"מ: "כואב לי על כל חולה קשה ועל כל משפחה שמאבדת את בני המשפחה שלה. אבל גם כואב לי על כל בעל עסק שמאבד את עסק שלו, ועל ילד שישב 200 ימים בבית. המערכה נגד הדלתא היא גם בריאותית וגם כלכלית".

אחריו נשא דברים שר הבריאות ניצן הורוביץ שדיבר על הצעדים שיינקטו: "נפעל לחיזוק ותגבור היכולות של מערכת הבריאות. נוסיף 2,000 תקנים של רופאים, אחיות, פרמדיקים וכו'. הקורונה לצערי לא תעלם מחיינו בקרוב ולכן אנו נוקטים צעדים שיכסו אותנו לאורך זמן. נדאג לרצף חיסונים, נצטרך להיבדק לעיתים קרובות יותר ונגדיל את סף הספיקה של מערכת הבריאות לטווח הארוך".

הוא הוסיף כי "נביא היום לקבינט צעדים נוספים שאנו מבקשים לאשר במלואם כדי לאפשר למערכת הבריאות להתמודד עם התחלואה וגם את התו הירוק שנאשר באופן מלא כדי להתמודד עם ההדבקה".

בתוך כך, בצל הביקורת על הממשלה והעלייה הדרמטית בתחלואה, יתכנס הערב קבינט הקורונה על מנת לדון בהטלת הגבלות נוספות. בדיון ידונו השרים במועד כניסתן לתוקף של ההמלצות שהתקבלו בדיון חירום שכינס אתמול ראש הממשלה, נפתלי בנט, ביניהן החלת התו הירוק על כל ענפי המשק.\