פרופ' נדב דוידוביץ', יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, שוחח היום (רביעי) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103FM על מצב התחלואה בקורונה בישראל ועל האפשרות שיוטל סגר בתקופה הקרובה ואמר: "אנו בפנטזיה שסגר יפתור את הבעיות, צריך להפעיל תוכנית רב מימדית, למרות שאנו באיחור".

דוידוביץ' העריך כי "בוודאי שלא הולכים עכשיו לסגר. סגר זה איזושהי פנטזיה לפעמים של משהו קצר, יעיל ואפקטיבי. לפעמים אין ברירה ומגיעים אליו אבל אני חושב שתמיד הגעה לסגר זה סוג של כישלון. אני חושב שלמרות שאנחנו באיחור, אנחנו חייבים להפעיל תוכנית רב ממדית שקודם כל קשורה לחיסונים, מן הסתם. אנחנו נמצאים עכשיו בתחושת דחיפות שחבל שלא היינו בה בחודשים האחרונים".

הוא הוסיף: "מאוד לא אהבתי שהורדנו את הרגל מהגז באפריל-מאי, היינו בקצב חיסונים מעולה. עכשיו אנחנו חוזרים לעבוד שוב עם החברה האזרחית והרשויות המקומיות, ויש גם את החברה הערבית ודברים יפים מאוד שקורים. חבל שזה לא קרה קודם לכן. אבל חיסונים זה לא מספיק, אנחנו צריכים להכין לקראת פתיחת שנת הלימודים עם סקרים סירולוגיים נרחבים. הצרה היא שדברים הולכים לאט מדי לטעמי".

דוידוביץ' התייחס להצהרתו של בנט על חיזוק מערכת הבריאות ואמר: "זה דבר נכון, אבל זה לצערי מאוחר, אנחנו כבר יודעים היטב שיש הרעבה של המערכות, גם בתי חולים וגם בקהילה. וכרופא בריאות ציבור אני חייב לומר שתמיד הנושא של שירותי בריאות הציבור נדחק לשוליים".

"אני חושב שזאת בשורה טובה, גם בתקציב ראינו את זה, אבל האמירה הזאת שכל פעם נחכה שיעלו המספרים ואז יינתנו עוד תקנים היא לא נכונה. למה לא לתת כבר עכשיו? לא צריך לחכות שאנשים חס וחלילה יהיו חולים קשים וימותו. הדברים האלה קורים עכשיו. אני מסכים עם התפיסה שצריכים להכין את היכולות של מערכת הבריאות אבל צריך לעשות את זה כבר עכשיו".

"אני מסכים איתך לגמרי ויש פה הזנחה רבת שנים שלא נפתור אותה כרגע. אני סתם רוצה לתת לך דוגמה – יש 70 רופאים ערבים בדואים בנגב שלא מוצאים בשבילם תקנים. וכמו שרואים עם רופאים עולים חדשים שהגיעו לכאן בעשרות שנים האחרונות, שבוודאי בלעדיהם אי אפשר לחשוב בכלל על מערכת הבריאות – אם עושים עכשיו מאמץ, אפשר לעשות את זה".

"הסגר הוא מין פנטזיה כזאת שתפתור את כל הבעיות, אבל במצב שאין ברירה צריך להכין אליו, לא עושים את זה בלחיצת כפתור. עכשיו שיש את החיסונים ששינו את חוקי המשחק אנחנו יכולים לקחת לעצמנו ראיה שהיא רחבה יותר, שהיא רב ממדית ולעשות את הדברים נכון. הדברים קורים, רק קצת לאט. אני לא חושב שצריך עכשיו להפחיד אנשים, רק את תחושת הדחיפות הנכונה ופשוט הרבה יותר לערב את המערכות של הרשויות המקומיות. בנגב יש את אגודת הרופאים הבדואים שהם כבר כמה מאות רבות של רופאים, אז לרדת לשטח הערבי ולעבור בית-בית".