משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי 5,991 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה אובחנו ביממה האחרונה וכי מספר הבדיקות החיוביות עומד על 4.61, לאחר ש-139,167 בדיקות בוצעו אתמול. 

עוד נמסר, כי 445 חולים מאושפזים בבתי החולים במצב קשה, כ-72 מהם מונשמים. זאת, מתוך 42,366 חולים פעילים. מספר הנפטרים עומד על 6,602. כמו כן, מספר המאומתים בצה"ל חצה את ה-1,000 לראשונה מאז חודש פברואר, ועמד על 1,080. משרת צה"ל אחד מוגדר כחולה במצב קשה.

אתמול מסר ראש הממשלה נפתלי בנט הצהרה לתקשורת בעניין התכנית לחיזוק מערכת הבריאות והצוותים הרפואיים, בדגש על הגדלת הקיבולת של מערכת הבריאות. זאת, ברקע התחזיות הקודרות על מספר חולי הקורונה הקשים שצפויים להתאשפז בשבועות הקרובים.

בפתח דבריו אמר ראש הממשלה כי "המירוץ בין הדלתא למבצע החיסונים מחייב אותנו להיערך לגידול במספר החולים שמאושפזים בו זמנית. אנחנו חייבים להגדיל את יכולת הספיקה הקליטה של בתי החולים כדי להרוויח זמן עד שמבצע החיסונים יקריס את ההתפרצות. נביא שניים  וחצי מיליארד שקלים לחיזוק מערכת הבריאות בישראל לעכשיו ולהמשך".

בנט מצהיר על "בוסטר" למערכת הבריאות בהתמודדות עם הקורונה. צילום: לע"מ

בנט ציין כי "היעד שלנו הוא להכפיל את יכולת הספיקה, זה נותן לנו מרחב נשימה", והוסיף: "מוסיפים מיטות ותקנים, מחזקים את מערך הגריאטריה דואגים לקייטנות לילדי הצוותים הרפואיים. היום מרחיבים את הרפואה בקהילה ואשפוזי הבית. עד 1,400 מיטות בשיתוף פעולה יפה ומיוחד בין קופות החולים לצהל וחיל הרפואה, זה נותן לנו חיפוי בעניין הזה. אנחנו הופכים כל אבן כדי לצלוח את הגל הזה בלי הגבלות שיביאו הרס המוני על כלכלת ישראל והבוסטר הוא אבן דרך לעניין".

על מדיניות הממשלה בנושא ההגבלות אמר רה"מ: "כואב לי על כל חולה קשה ועל כל משפחה שמאבדת את בני המשפחה שלה. אבל גם כואב לי על כל בעל עסק שמאבד את עסק שלו, ועל ילד שישב 200 ימים בבית. המערכה נגד הדלתא היא גם בריאותית וגם כלכלית".