נשיא בית החולים שערי צדק בירושלים, פרופ' יונתן הלוי, שוחח היום (חמישי) עם ליאת רון ואלון גל והתייחס לדיווח בוואלה! על "הסכם סודי", לכאורה, בין ראש הממשלה בנט למנהלי בתי החולים, המתנה הקצאת תקנים נוספים בבתי החולים בתמורה לאי דיווח על אי ספיקה במחלקות. "מנכ"ל בית החולים, פרופ' עופר מרין היה בישיבה, הוא טלפן אליי ובשיחת ועדה איתי ועם הועד המנהל של שערי צדק נתן סקירה. לא הוזכר ברמז שהיה הדבר הזה". 

"הבוקר טלפנתי אליו ואמרתי לו 'עופר, היה שמץ מזה בישיבה?' הוא אמר לא מיני ולא מקצתי. מספר מנהלי בי"ח בחשאי התנהלו, רן רזניק כתב בריאות רציני בעיניי קשה לי להאמין שימציאו את הדבר הזה. אולי זה נאמר בפורום אחר. זה לא נאמר בישיבה בה הצהיר רה"מ שהוא הולך לתקצב את מערכת הבריאות", הוסיף. 

 פרופ' הלוי הביע תקווה כי שהתקציב יגיע למערכת הבריאות ואמר: "יש פער גדול בין הצהרה של רה"מ לבין הגעת כספים לבי"ח. התקציב יעזור כיוון שבבית יושבי מאות בוגרי בית ספר לרפואה שמחכים שיתפנה להם תקן והתמחות, אותם ניתן לגייס. אצל האחיות המצב לא דומה אבל יש פנסיונריות". 

בהמשך, התייחס נשיא בית החולים לנתוני התחלואה ההולכים וגואים ואמר כי "הגל הנוכחי פחות אלים מהגל הקודם, אני לא כל כך נבהל ממספר המאומתים, צריך לראות את ההרכב שלהם. אני שותף להחלטה שעוררה ביקורת של הממשלה החדשה להתחשב יותר במספר הקשים, וגם הקשים זה תערובת של אנשים. אני מסתכל בעיקר על מספר האנשים שהגיעו למכונות הנשמה ואקמו והוא עולה מאוד באיטיות". 



"ההרכב של החולים הקשים ביותר הוא דו סוגי - לא מחסונים שחולים במחלה קשה ביותר, ומחוסנים שהגיעו להנשמה והם מטי מעט, עקב גיל גבוה ומחלות רקע קשות. כדי להיות מחוסן ולחלות קשה אלה התנאים, לא רק ישיש מופלג אלא גם עם מחלות רקע, מעשן כבד שהגיע להידבקות חוזרת אחרי חיסון כאשר יש לו מחלת ריאות כרונית קשה מאוד או נמצא באי ספיקת לב", הסביר. 

כמו כן, התייחס גם לחיסון השלישי ואמר: "אנחנו יודעים מסקר של עובדי תל השומר ואחרים שהחיסון השלישי מעלה בצורה דרמטית את שיעור הנוגדנים, אנחנו גם יודעים שהנוגדנים האלה, מהרגע שחולפים חמישה חודשים מאז החיסון השני, מתחילים לרדת בקצב של שש אחוז לחודש ולמרות שהנוגדנים אינם חזות הכול, הם כן מצפן ומעידים".

"אני בטוח שתוך שבועיים אנחנו נראה שהחיסון השלישי מגביר את ההגנה נגד מחלה קשה ולדעתי נגד הידבקות. במדינת ישראל קיבלו כבר כ־700 אלף איש את החיסון השלישי, אין הרבה מעבדות חיות כאלה של 700 אלף איש", הוסיף.

בסיום, התייחס גם לתופעות הלוואי של החיסון ואמר כי "שיעור תופעות הלוואי זהה לחיסון הראשון והשני שאותו דרך אגב קיבלו למעלה ממיליארד אנשים בעולם. אין מקרי מוות, להשקפתי זו אחת התרופות הבטוחות והיעילות שיוצרו אי פעם בהיסטוריה. תופעות הלוואי נעות מכאב ביד של כמה שעות דרך סימפטומים דמויי שפעת שחולפים עם אקמול. אנחנו יודעים שהחיסון השלישי, מתנהג כמו הראשון והשני".