מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' גבי ברבש, שוחח היום (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM והתייחס לנתוני התחלואה ההולכים וגואים: "יש כאן גל רביעי עם הכפלה של פעם בעשרה ימים, גם של המאומתים וגם של החולים קשה והגל הזה כרגע לא נעצר על ידי אף אחד מהצעדים שנקטנו או שחשבנו שנקטנו".

"התקווה היחידה שיש לי באמת היא אם אנשים ילכו להתחסן גם בחיסון השלישי שיעלה את רמת החיסוניות של אנשים שהיא דעכה אצלם וגם אלה שישבו עד היום על הגדר ונתנו לנו להתחסן בשבילם. עד היום זה עבד, אבל זה הפסיק. אנחנו בעוד שבועיים נהיה עם פי שניים מאומתים, ופי שניים חולים קשים. תעשה את המכפלות ותראה אם מה אנחנו מתמודדים", הוסיף. 

כמו כן, התייחס פרופ' ברבש גם לשאלת הסגר ואמר כי "יש הרבה שיקולים בתהליך הזה להחלטה על סגר. נראה מה החיסון השלישי יעשה, כמה אנשים יתרצו וילכו להתחסן.  אלה דברים שיכולים לשנות את התמונה מן הקצה אל הקצה. אני לא יודע מה הממשלה הזאת תעשה, היא הכריזה שהיא לא עושה סגר, אני גם לא משוכנע עד כמה סגר יהיה יעיל". 

"היה לנו סגר בגל השלישי ומה שפתר אותנו מהגל לא היה סגר אלא החיסונים. אני לא יודע מה הממשלה תעשה ואני לא בתפקיד של מה הייתי עושה במקום הממשלה. הייתי עושה צעדים אחרים לפני חודש, מה שלא עשו, ועכשיו אנחנו נמצאים איפה שאנחנו נמצאים", אמר. 

בהמשך, אמר ברבש בהתייחסו לשאלה למה לא לחייב את סרבי החיסונים להתחסן, כי "אי אפשר לאכוף על אף אחד לקבל חיסון בעל כורחו", אולם ציין כי בארצות הברית, מספרים גופים כבר קיבלו החלטה לחייב ארגונים לחסן את העובדים שלהם. "גם שם מבינים את הצורך לחייב אנשים להתחסן. זה אומר או להתחסן או לבוא עם בדיקות פעמיים בשבוע".



בהתייחסו לפתיחת שנת הלימודים, אמר פרופ' ברבש כי בעקבות מיעוט ימי הלימודים בחודש ספטמבר, ההחלטה על פתיחה או דחיית שנת הלימודים תתקבל רק בסמוך למועד. "צריך לראות מה יהיה המצב לקראת ספטמבר מבחינת תחלואה ולקבל החלטה אם שווה להכניס את הילדים לסיטואציה בה הרבה ידבקו. אנחנו כל הזמן מתחילת המגפה חיים בידיעה שילדים נדבקים פחות לחולים פחות ומסתבכים פחות".

"כשאתה רואה מה קורה היום בארה"ב, ובאנגליה, אתה רואה יותר ויותר ילדים שמתאשפזים. אני חושש שאנחנו נתחיל לראות יותר תחלואה בילדים ממה שראינו עד היום וצריך לשים על זה עין כי זה יחייב אותנו לנקוט בצעדים. החלטה על פתיחת שנת הלימודים, לא יקרה כלום אם יחליטו שבוע לפני ספטמבר", ציין. 

בסיום, תמך ברבש באפשרות לחסן את התלמידים בבית הספר ואמר כי "זה ויכוח שעלה לפני שבוע-שבועיים באולפן בערוץ 12 כשהסתבר ששרת החינוך לא רוצה לחסן בבתי הספר והסתבר למה. יש לה בעיה עם החיסון הזה ספציפית, אני חושב שבבתי הספר אפשר לקרוא לילדים להתחסן לפני שנת הלימודים, כדי להכין את שנת הלימודים מבחינת תחלואה".

"אני חושב שכולם בעד והיחידה שמתנגדת לזה זו שרת החינוך. הגל הרביעי התחיל בשכבות הסוציואקונומיות הגבוהות, חרדים וערבים לא היו שותפים לגל בהתחלה. שימו לב מה קורה בעולם החרדי, מספר המאומתים שהיה שש אחוז לפני שבוע, היום 11 אחוז. אם זה יקרה שם בתנאי החיים והצפיפות שיש שם, זה משחק שמשנה קצת את כל התמונה", סיכם.