ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס התייחסה היום (שישי) ב"חדשות 12" להחלטה על מתן חיסון שלישי לבני 50+, והסבירה מדוע לא תמכה במהלך: "הייתי בדעת מיעוט שחשבה שקודם כל צריך לחסן את האנשים שנמצאים ברמת סיכון גבוה יותר לקורונה".

"צריך לראות קודם מה ההשפעה של חיסון בני 60+ על התחלואה. אנחנו רואים זינוק מאוד משמעותי, וזה הדבר שיכול למנוע את זה", הוסיפה. בהמשך דבריה התייחסה אלרעי פרייס לכך שרוב החיסונים שניתנים בישראל הם של חברת פייזר: "אנחנו לא שבויים שלהם ואין לנו הסכם בלעדיות איתם. היו הסכמי רכש עם כל החברות".

על האפשרות של סגר אמרה: "אם נצטרף סגר זה לא יהיה שבוע, אבל אני מאוד מקווה שלא נגיע לזה. אנחנו צריכים לעשות את כל המאמצים כדי למנוע את זה, על ידי צעדים אפקטיביים כמו תו ירוק וצמצום התקהלות". 

"אנחנו כבר יכולים לראות שיש ירידה של 50 אחוז בתחלואה באוכלוסייה שקיבלה את הבוסטר השלישי, ואלו נתונים ראשונים בלבד", המשיכה. לצד זאת, לטענתה צריך לפתוח את שנת הלימודים בראשון בספטמבר, "זאת אמירה של המדינה שאנחנו מנסים לחיות פה לצד הקורונה, אנחנו מתכווננים לכך". 

גלעד קריב מתייחס לקללה לעבר אלרעי פרייס. צילום: ערוץ כנסת

בהמשך הריאיון היא התייחסה לאירוע המביך בכנסת בו נשמעה מצד אחד ממשתפי הזום בוועדת החוקה קללה לעברה: "בושה לכנסת ישראל שלא הייתה חקירה לזה, הדבר הזה לא יכול לעבור בשתיקה. אני מתקשה להאמין שלא ניתן לעשות חקירה יותר מעמיקה".

לדבריה, ההערה הזאת מצטרפת לאיומים שהיא מקבלת על חייה: "אני בן אדם עם משפחה וכשהילדים שלי רואים את הדברים זה מאוד קשה. השיח ירד לצורה פוגענית ומבזה וצריך לעשות עם זה משהו. אני מקבלת איומים ונמצאת עם כפתור מצוקה שנתנו לי, אפשר להתווכח על התוכן אבל לא בדרך הזאת".