השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב אמר הבוקר (שבת) במהלך אירוע שבתרבות בתל אביב כי במהלך דיוני קבינט הקורונה, המליץ על דחיית פתיחת שנת הלימודים. "המלצתי בקבינט הקורונה להתחיל את שנת הלימודים ב-1 באוקטובר", הסביר, "אני לא מבין איזה הגיון יש להתחיל ב-1 בספטמבר, כשיש רק שישה ימי לימודים בחודש כולו, וכשעקומת התחלואה היא כפי שהיא כיום".

השר הוסיף: "ילדי בתי הספר מתחת לגיל 12 והנוער מעל לגיל זה, שעדיין לא התחסנו, הם המפיצים העקריים של זן הדלתא". לדבריו, מסיבה זו - לכן דחיית פתיחת שנת הלימודים תסייע לכופף את עקומת התחלואה במהלך ספטמבר.

"הקבינט עדיין  לא קיבל את המלצתי אך אני מעריך שכמו בפעמים הקודמות עם התו הירוק, כשקראתי בקבינט הקורונה להחיל אותו שבועיים לפני שהקבינט החליט על כך, גם במקרה זה המלצתי לבסוף תתקבל", הסביר.

השר עמר בר לב בשבתרבות (צילום: ללא קרדיט)
השר עמר בר לב בשבתרבות (צילום: ללא קרדיט)

עם צאת השבת, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הגיבה לדברי של השר לבטחון פנים ומסרה: "אנשי מקצוע ומומחים רבים הן מתחום החינוך והן מתחום הבריאות כולל שר הבריאות בעצמו והצוות המקצועי של משרדו, תמכו בכל במה אפשרית בפתיחת שנת הלימודים כסדרה באחד לספטמבר - מתוך דאגה לחוסן הנפשי של התלמידים ויצירת הוודאות והיציבות הנדרשת לתלמידים, לצוותים ולהורים. אנו נפתח את שנת הלימודים בצורה בטוחה ומבוקרת בהתאם למתווה שסוכם עם משרד הבריאות".