ראש הממשלה נפתלי בנט פרסם הערב (שבת) בעמוד הפייסבוק שלו פוסט בו הוא משתף את אזרחי ישראל בתכנית הממשלה להתמודדות מול זן הדלתא של נגיף הקורונה, אשר "שוטף את העולם". על פי בנט, האסטרטגיה היא להאיץ את מבצע החיסונים השלישי, ולעשות הכל על מנת להימנע מסגרים, "שהם כלים הרסניים לפרנסה, לכלכלה ולחינוך ילדנו".

"אסביר כאן על התפרצות זן הדלתא בעולם ובישראל, מה התוכנית שלנו להוביל את ישראל אל חוף מבטחים, מהן פעולות הממשלה ומה האחריות שלכם כאזרחים; ומעל לכל – מה המטרה שמובילה אותנו", פתח ראש הממשלה ומסר כי "המטרה שלנו פשוטה, לשמור על בריאות אזרחי ישראל וגם לשמור על העתיד הכלכלי של ישראל, גם פרנסת אזרחי ישראל היא שמירה על חייהם".

בנט הוסיף כי "שיקול אחד שעומד לנגד עינינו הוא הורדת התחלואה והפחתת התמותה. אך יש כמובן גם שיקולים נוספים ובהם פרנסת אזרחי ישראל, חינוך ילדי ישראל, ושמירת העתיד הכלכלי של ישראל. שגרת החיים היא חלק מהחיים ואנו חייבים לאזן בין כל הצרכים באחריות". עוד הוא אמר כי שלושת הסגרים הקודמים עלו כ-200 מיליארד שקלים מהכסף של אזרחי ישראל: "הסכום העצום שהוצאנו על סגרים שהיעילות שלהם נמוכה ממילא הוא סכום שממש נלקח ממטרות חשובות עבורכם ועבור ילדיכם.כל משפחה בישראל נכנסה לחוב של 105,000 שקלים בשל תג המחיר של שלושת הסגרים. כל אחד מאיתנו, וילדינו, יצטרכו להחזיר את החוב הזה דרך מסים, ושירותים מופחתים לאורך עשרות שנים קדימה. אני מנסה בכל כוחי לעצור את הדימום הזה".

לדבריו, אנשים טוענים כי הממשלה תיתן במודע לאזרחים למות מקורונה, על כך הוא השיב כי "אנחנו, ממשלת ישראל, דואגים להעניק לכל אזרח בגיל המתאים חיסון. אנחנו המדינה היחידה בה החיסונים זמינים לכולם והיחידה שבה יש חיסון שלישי משלים. אתם, מצדכם, חייבים לשמור על חייכם וחיי היקרים לכם - גשו להתחסן, נקודות החיסון רבות וזמינות, עטו מסיכה בחללים סגורים וצמצמו התקהלויות. זה לא תמיד פשוט אבל זה הכרחי. מעל 90% מהחולים הקשים הם בני 60 פלוס. שימרו על עצמכם במיוחד ודאגו להתחסן. עם הצעדים שלנו, הממשלה, והאחריות שלכם - ננצח".

תורי ענק לחיסון השלישי בכיכר דיזנגוף (צילום: אבשלום ששוני)
תורי ענק לחיסון השלישי בכיכר דיזנגוף (צילום: אבשלום ששוני)

לאחר מכן, בנט הסביר כי הגל הנוכחי החל טרם הקמת ממשלתו, וכי הנגיף נמצא בתוך המדינה כבר מאז חודש מרץ, למרות זאת, הוא התעקש כי ממשלתו לוקחת אחריות על המצב הנוכחי ומיישמת מספר צעדים שטרם התקיימו בארץ: מתן החיסון השלישי, חיזוק בתי הרופאים בתקנים נוספים לאחיות ורופאים וחיזוק כללי של מערכת הבריאות, שמירה מהודקת על בני ובנות הגיל השלישי, הכנסת ערכות מהירות לזיהוי קורונה, אשר האזרחים יוכלו לקנות באופן פרטי, הגברת האכיפה והפעלת תו ירוק גם לגילאי 12-3.

"מתי זה יסתיים? אינני יודע, בוודאי לא יכול לנקוב בתאריך. עוד צפויים ימים קשים, אך אני בטוח שאם נפעל בהתאם לתכנית, אם נפעל בסולידריות ועזרה הדדית, נתגבר על הדלתא. אני מקבל את הביקורת בהבנה, התפקיד שלי הוא לעשות מה שנכון לביצוע ולא את מה שקל לביצוע. לסגור את המדינה – זה מאד קל. אבל מה שנכון הוא להפוך כל אבן - כדי שאזרחי ישראל יהיו בריאים, שמדינת ישראל תישאר פתוחה, לשמור על אזרחי ישראל ברמה פיזית, נפשית וכלכלית, שלא יישבר מטה לחמם ולא תאבד פרנסתם - ולקבל את ההחלטות הנכונות לשם כך".

בתוך כך, משרד הבריאות פרסם הערב כי 860,137 ישראלים כבר קיבלו את מנת החיסון השלישית, בעוד 5,412,255 כבר התחסנו במנה השנייה. בנוסף, על פי הנתונים החדשים, ביום שישי אובחנו 5,868 חולי קורונה חדשים במדינה, כאשר 494 חולי קורונה בכל הארץ מוגדרים במצב קשה וישנם 83 מונשמים.