האם עד לפתיחת שנת הלימודים תיפתר המחלוקת בממשלה באשר למתן חיסונים לתלמידים בשטח בית הספר? בזמן ששרת החינוך יפעת שאשא ביטון מתנגדת למהלך - שר הבריאות ניצן הורוביץ מתעקש לבצע זאת. 

"ההחלטה לגבי חיסונים ובכל הנוגע לבריאות היא החלטה של שר הבריאות, כך שהסמכות להחליט על חיסונים בבתי הספר היא שלי. צריך לחסן בתוך בתי הספר, כי זה המקום שאליו באים בני הנוער. אנחנו נחסן אותם בכל מקום שנוכל, כמובן באישור ההורים ותוך הסברה מלאה", אמר הורוביץ בראיונות שערך במהלך סוף השבוע.

השר הורוביץ, הבהיר כי התוכנית לחסן גם בבתי הספר תיעשה בתיאום מול משרד החינוך. "אנחנו בהידברות עם כל הגורמים בעניין הזה, כולל משרד החינוך. אנחנו לא עושים את זה בצורה מחתרתית, אלא מסודרת. בסופו של דבר, הגורמים המקצועיים שהם גורמי הבריאות והרפואה יקבלו את ההחלטה", הדגיש.

בניסיון להגיע להסכמות בין משרדי הבריאות והחינוך בסוגיית החיסונים בבתי הספר, השבוע יחל פיילוט לחיסון תלמידי כיתות ו'־י"ב במוסדות החינוך - כך נחשף בסוף השבוע בחדשות 12.

יפעת שאשא ביטון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יפעת שאשא ביטון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לפי המתווה שעליו סוכם, החיסונים לתלמידים יינתנו לפני או אחרי שעות הלימודים - בשעת אפס או עם סיום יום הלימודים. ראשוני המתחסנים יהיו התלמידים במגזר החרדי, אשר חזרו ללמוד בשבוע שעבר. 

במקביל, בממשלה שוקלים לתגמל כספית בתי ספר שבהם יהיה אחוז גבוה של מתחסנים, וזאת בניסיון לגייס את צוות בית הספר לטובת העניין.

בתוך כך, השר לביטחון הפנים עמר בר־לב (העבודה) אמר אתמול במסגרת "שבתרבות" בתל אביב כי המליץ בדיוני קבינט הקורונה לדחות את פתיחת שנת הלימודים. 

"אני לא מבין איזה היגיון יש להתחיל ב־1 בספטמבר, כשיש רק שישה ימי לימודים בחודש כולו וכשעקומת התחלואה היא כפי שהיא כיום", אמר השר. "הקבינט עדיין לא קיבל את המלצתי, אך אני מעריך שכמו בפעמים הקודמות עם התו הירוק, כשקראתי להחיל אותו שבועיים לפני שהקבינט החליט על כך, גם במקרה זה המלצתי לבסוף תתקבל".

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון הבהירה בעקבות דברי השר בר־לב כי אין בכוונתה לתמוך בדחיית שנת הלימודים. 

"אנשי מקצוע ומומחים רבים, הן מתחום החינוך והן מתחום הבריאות, כולל שר הבריאות בעצמו והצוות המקצועי של משרדו, תמכו בכל במה אפשרית בפתיחת שנת הלימודים כסדרה ב־1 בספטמבר. שנת הלימודים תיפתח כסדרה, בצורה בטוחה ומבוקרת, בהתאם למתווה שסוכם עם משרד הבריאות", ציינה השרה.