מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, והביע אופטימיות לגבי השפעתו של מבצע חיסוני המנה השלישית על התחלואה בקורונה כבר בשבוע הקרוב.

"אנחנו מקווים שנראה בשבוע הקרוב סימנים של ירידה בתחלואה הקשה, במקרים מעל גיל 60 שהם חולים קשים. אנחנו מצפים לסימנים האלה כבר בימים הקרובים", אמר פרופ' אש.

"יש לנו מידע ראשוני על ההשפעה של החיסון השלישי כנגד הדבקות. ההערכה שלנו שזה הקטין את מס' המקרים בחצי בקרב המחוסנים, ואנחנו נצטרך לראות בימים הקרובים שהמגמה הזו נשמרת, וזה בא לידי ביטוי גם בתחלואה הקשה", המשיך.

"אני חושב שצריך להמתין ולראות את האפקט של החיסון השלישי, אני מקווה מאוד שהוא יוריד את התחלואה הקשה ושהוא ימנע סגר. אם לא תהיה ירידה בתחלואה הקשה, נצטרך להגיע לצעדים הקשים ונלך לסגר", הוסיף פרופ' אש.

על התנהלות הממשלה מול גל התחלואה אמר: "האסטרטגיה שנבחרה היא האסטרטגיה שאומרת שאנחנו מנסים לא לסגור את המשק בגלל המחירים הכלכליים והנוספים, מנסים לא לסגור את המשק, ולהתבסס על זה שהחיסונים ישפיעו ושההחלטות השונות כדוגמת תו ירוק וסגול ישפיעו על הורדת התחלואה. אנחנו לא יודעים אם זה יצליח ואם זה לא יצליח נצטרך כנראה ללכת גם להגבלות יותר קשות".

על סאגת החיסונים בבתי הספר אמר: "אני חושב שאם נקבל החלטה שחשוב לחסן את התלמידים, נצטרך לעשות את זה בבתי הספר. אני לא רואה מניעה מלעשות בשעות הלימודים, לא רואה הבדל גדול בין שעת אפס לשעות אחרות, יש לזה ערך, עושים את זה עם חיסונים אחרים כך שאני לא חושב שיש בעיה לעשות את זה. ההורים לא צריכים להימצא, הם צריכים לתת אישור כתוב ואין צורך שהם יגיעו".

לבסוף התייחס פרופ' אש להורדת גיל מנת הדחף ל-40: "נבחן את זה בשבוע הקרוב, אנחנו רוצים להתנסות עוד עם החיסון השלישי לראות שהוא בטוח גם בגילי 50 ומעלה וככל שנראה את זה אני מאמין שנרחיב. זה יכול לקרות לקראת סוף השבוע לאחר שתהיה לנו יותר התנסות בבני 50. אני חושב שנכון לחסן בגילאים יותר צעירים, בגיל 40 ומעלה נראה לי מאוד בטוח אבל נראה בעוד כמה ימים".