על רקע העלייה המתמשכת בתחלואת הקורונה, באילת נערכים להפעיל שוב את מתווה "האי הירוק". בתוך כך, בשיחות שקיים ראש העיר, אלי לנקרי, עם שרי הבריאות והתיירות ניצן הורוביץ ויואל רזבוזוב, הושגה הסכמה עקרונית להפעלה חוזרת של המתווה בעיר ובימים הקרובים ייבחן עדכון החקיקה בהתאם למצב הקיים. 

לבקשת ראש העירייה, את התיקון לחקיקה יוביל חה"כ מאיר יצחק הלוי (תקווה חדשה), מי שכיהן כראש עיריית אילת. כזכור, מתווה "האי הירוק", פעל אשתקד בהצלחה משך כ-50 ימים. המתווה שיופעל שוב, יאפשר שליטה ובקרה בכניסות לעיר לטובת מניעת התפשטות התחלואה לצד המשך שגרת חיים.  

בשיחות שקיים לנקרי עם שרי הבריאות והתיירות הוא ציין את הפעולות שביצעה העירייה ועדיין מבצעת, החל מהסברה הכוללת שלטים ברחבי העיר, כריזות בטיילות ובחופים, גיוס נאמני קורונה הפועלים כמסבירנים בשטחים ציבוריים, אכיפה משותפת של משטרת המרחב ויחידות הפיקוח והאכיפה בעיר ועידוד חיסונים בקרב התושבים.

בתוך כך, בדיון קבינט הקורונה העירוני שהתקיים אתמול דיווח סגן מפקד משטרת אילת, סנ"צ קראדי משה, כי סוכם שהמשטרה תבצע אכיפה מוגברת. כמו כן, בשבוע שעבר התקיים מבצע "אילת בטוחה" במהלכו ניתנו מאות דוחות למפרי תקנות הקורונה.

בנוסף, כחלק מהמאבק העירוני, הוקמה מפקדה של 15 שוטרים עם משימה ייעודית לאכיפה בתחומי הקורונה, בתוכה אכיפת מבודדים, עטית מסכה, אכיפה מול בתי עסק, נותני שירות ועוד. הסממ"ר עדכן, כי מרבית הדוחות שניתנים הם לנופשים והדגיש, כי בעלי עסקים והתושבים שומרים ונשמרים.