ראש הממשלה נפתלי בנט יקיים היום (שני) דיון מיוחד בלשכתו בנושא החיסונים בבתי הספר. זאת, בצל המחלוקת בין השרים ניצן הורוביץ ויפעת שאשא ביטון בנושא. בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אמר בראיון בכאן ב' כי "אם לא נראה האטה בתחלואה נגיע למצב שאנו חייבים לדחות את פתיחת שנת הלימודים".

אש התייחס גם לחשש במשרד הבריאות מכניסת הווריאנט הדרום אמריקאי, ואמר: "עדיין לא ידוע עליו פרטים מלאים, ווריאנטים היו ויהיו, מקווה שלא יגיעו אלינו, לא רוצה לייצר פאניקה מיותרת. נצטרך להתמודד עם וריאנטים גם בהמשך". בהקשר זה הוא ציין כי הוא מעריך ש"פעם בשנה נצטרך להתחסן בחיסון משודרג לווריאנטים חדשים".

אש אמר כי "אם לא תהיה ירידה בתחלואה הקשה ככל הנראה יידרש  צעד קיצוני של סגר", והוסיף כי "קשה לומר כמה זמן הוא ייארך אך אם למנת החיסון השלישית תהיה השפעה - הסגר יוכל להיות קצר יותר".

בנוגע לפתיחת שנת הלימודים אמר הפרופ' כי הוא מעדיף לקבל את ההחלטה בעוד כמה ימים, והזהיר: "אם לא נראה האטה בתחלואה נגיע למצב שאנו חייבים לדחות את פתיחת השנה. אם נראה האטה נדע שאפשר לפתוח. יש יתרון בזה כי יש רק כמה ימי לימוד ונוכל לראות כיצד ניתן להתנהל". 

בהמשך אמר, כי ישנם סימנים ראשונים לכך שהחיסון השלישי מפחית הדבקות אך "עדיין לא רואים את זה במספר החולים הקשים. רוצים לראות את מספר החולים הקשים מתמתן אבל ההערכה שלנו היא שהחיסון הזה עובד, ומחכים לראות את זה בימים הקרובים". לסיום העריך כי אוכלוסיית ישראל תצטרך לקבל בכל שנה חיסון משודרג לווריאנטים חדשים. 

בנט יכריע במחלוקת בין הורוביץ לשאשא-ביטון

בדיון שיכנס בנט יעלה המתווה שהציגה שאשא-ביטון, בו היא מציעה שעד ה-1 בספטמבר אפשר יהיה לפתוח מוקדי חיסונים בבתי הספר, והחל מה-1 בספטמבר אפשר יהיה לחסן ילדים בשעות שלפני ואחרי הלימודים בלבד.

בתוך כך, ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) הודיע בוועדת החינוך כי רשתות החינוך החרדיות ישתפו פעולה באופן מלא אם יוחלט על התחסנות התלמידים בבתי הספר החרדים. "הייתה הערכות נפלאה לפתיחת שנת הלימודים, אנחנו כבר שבוע לאחר פתיחת שנת הלימודים וב"ה אין גלי התפרצויות במערכת החינוך - כל החלטה על הורדת גיל החיסון תקבל שיתוף פעולה מלא במערכות החינוך", אמר.

"ההחלטה לגבי חיסונים ובכל הנוגע לבריאות היא החלטה של שר הבריאות, כך שהסמכות להחליט על חיסונים בבתי הספר היא שלי. צריך לחסן בתוך בתי הספר, כי זה המקום שאליו באים בני הנוער. אנחנו נחסן אותם בכל מקום שנוכל, כמובן באישור ההורים ותוך הסברה מלאה", אמר הורוביץ בראיונות שערך במהלך סוף השבוע.

השר הורוביץ, הבהיר כי התוכנית לחסן גם בבתי הספר תיעשה בתיאום מול משרד החינוך. "אנחנו בהידברות עם כל הגורמים בעניין הזה, כולל משרד החינוך. אנחנו לא עושים את זה בצורה מחתרתית, אלא מסודרת. בסופו של דבר, הגורמים המקצועיים שהם גורמי הבריאות והרפואה יקבלו את ההחלטה", הדגיש.