פרויקטור הקורונה פרופסור סלמאן זרקא קיים היום (שני) תדרוך לכלי התקשורת, בו הוא התייחס לנתוני התחלואה העדכניים לצד העלייה במחוסנים במנה השלישית: "אנחנו ברגע הכרעה. כולנו צריכים לעשות מאמץ גדול, גם לשמור על הנחיות, הקפדה על תו ירוק, מסיכה, הקפדה על בידודים וגם להימנע מהתקהלויות", אמר. לדבריו: "הנשק הכי טוב הוא לצאת ולהתחסן, לא משנה אם חיסון ראשון, שני או שלישי. חיסונים זה הנשק הטוב ביותר נגד נגיף הדלתא, קורונה, היינו שם לפני חודשיים ועכשיו צריך לתת כתף, אלו הרגעים האחרונים שלנו על מנת להימנע מסגר". 

פרופסור זקרא הרחיב ואמר כי אמנם בשלב זה לא הוחלט לעל הליכה לסגר, אך בהחלט נשקלות אפשרויות של הידוק המגבלות על ההתקהלות במרחב הציבורי, באופן יותר דרמטי: "אנחנו בהחלט מודאגים ובוחנים אפשרויות של להדק הגבלות התקהלויות ולצמצם אותן בחתונות ואירועים אחרים". בנוסף, התייחס להבדלים שרואים במשרד הבריאות בין אירועים ומסיבות להתקהלויות שמתחרשות באירועי ספורט: "יש שוני בין חתונה לכדורגל. בחתונה רוקדים, מסתובבים, הולכים. היכולת להדביק אחד את השני יותר גדולה, ושם צריך עוד יותר לבחון את כמות האנשים מאירועים מהסוג הזה, בטח שמבפנים וגם מבחוץ". 

עוד אמר כי "בכדורגל ובכדורסל יש תו ירוק. המשתתפים יושבים במקומות מסומנים, עם מסיכה וללא אוכל: "לכן מידת הסיכון היא יותר נמוכה. שוב, מנסים לאזן בין חיים לבין שמירת החיים, ככל שהתחלואה תעלה, כמות האנשים שייכנסו למגרש תצטמצם, זה מונח על השולחן". 

פרויקטור הקורונה התייחס למבצע החיסון של המנה השלישית ואמר כי במשרד הבריאות עוקבים אחר הנתונים: "ראינו שבמנה השלישית אין תופעות לוואי שלא הכרנו וגם באופן יחסי יש פחות תופעות לוואי מאשר במנה השנייה. התחלנו לראות תוצאות חיוביות". עוד אמר כי "נכון לרגע זה, לא אושפז אף אדם שקיבל חיסון שלישי: "הם לא חולים, לא נמצאים בבתי החולים, לא נמצאים בין 530 החולים הקשים או בין 90 החולים המונשמים. לכן, לפי הנתונים שלנו אנו רואים יעילות במנה השלישית".

פרויקטור הקורונה ציין כי במשרד הבריאות יעקבו אחר המשך הנתונים שיתקבלו ממנות החיסון שלישי, ובתוך שבועיים יגובשו הסכמות לגבי הרחבת המבצע: "נתכנס מחדש, נציג נתונים, מחקרים ונבחן את הרחבת הקבוצות. חשוב בחלק הזה לומר, ממש ברגעים אלה עוברים את מיליון המחוסנים במנה השלישית. נמשיך לעשות את זה כחלק מהמלחמה של כולנו בנגיף הזה. רוצה בהזדמנות זו לקרוא למיליון שלא נתנו כתף אפילו לא פעם אחת - זו ההזדמנות". 

כשנשאל, כיצד ייערך משרד הבריאות לאפשרות שבה מבצע החיסונים במנה השלישית לבני 50 ומעלה יתגלה ככישלון, אמר פרופ' זרקא: "מעל מיליון איש תוך שבועיים כבר קיבלו זריקה שלישית. אני עדיין אופטימי, אני לגמרי נמצא באופטימיות מסוימת שלא נגיע לדון בשאלה הזו שכל המנות שנתנו יביאו אותנו לתחלואה גבוהה".