אלי לנקרי, ראש העיר אילת, שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב בתכניתה ב-103FM והתייחס להיערכות לקראת "האי הירוק", על רקע העלייה בתחלואת הקורונה. 

"מבחינת תיירות זאת תקופה נהדרת לעיר אילת", אמר לנקרי. "העיר מלאה ותוססת כמו שהיא צריכה להיות. בכל רגע נתון יש כאן הכפלה של האוכלוסייה, עשרות אלפי אנשים. ואנחנו כמובן שמחים על כך ואנחנו רוצים לדאוג שכך זה יימשך. לא נחזור, חלילה, לימים העצובים של הסגרים, שכולנו למודי ניסיון ואנחנו יודעים מה המשמעויות הקשות שהיו כאן על העיר אילת".

"העיר מלאה מאוד, כמעט עד אפס מקום. אני חושב שקצת גורמים עוול לעיר ומעוותים את הנתונים כי באילת יש מגוון גדול מאוד של בתי מלון ושל חדרים במחירים שונים ומגוונים, וכשמזמינים בזמן, אז גם במחירים סבירים", הוסיף כשהתייחס לטענות נגד המחירים הגבוהים של בתי המלון.

אילת בתקופת הקורונה  (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אילת בתקופת הקורונה (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)

כשנשאל האם מתקיימת אכיפת קורונה בבתי המלן בעיר, השיב כי "נערכנו הכי טוב שרק אפשר כד למנוע התפשטות של קורונה בעיר. פתחנו מהר מאוד את חמ"ל הקורונה וגייסנו חוקרים אפידמיולוגיים ופתחנו מתחמי בדיקה, וגם הגברנו משמעותית את האכיפה יחד עם משטרת ישראל ואנחנו פועלים במאמץ גדול באתרי הבילוי בעיר".

"צריך לזכור שבתוך בתי המלון האחריות היא של בעלי בתי המלון", הדגיש. "יש בימים האחרונים שינוי, ואני חושב שהמשמעת עלתה משמעותית. אני כראש עיר פניתי לכל בעלי בתי המלון באיגרת פעמיים, הדגשתי שגם נעשה בדירות בתוך בתי המלון, ואכן שלחנו פקחים שלנו לתוך בתי המלון וחלק קיבלו התראות וחלק קנסות".

בסוף דבריו, הבהיר כי מתווה "האי הירוק" הוא פיתרון נהדר: "מה שאני רוצה יותר מכל זה למנוע מצב של כניסה של אילת לסגר ממושך, כי היא לא תוכל לעמוד בסגר ממושך נוסף. יש לאילת פתרון נהדר בדמות האי הירוק, שאני שמח שיצרנו ויזמנו, והוא עבד במשך חודשיים תמימים בסוף 2020 בצורה יוצאת מן הכלל. בימים שהוא הופעל שיעור התחלואה היה כמעט אפס והכלכלה חזרה לפעול.

"האי הירוק זה חוק קיים, מה שצריך לעשות זה לעדכן את החוק, אנחנו בדיוק בהיערכות לזה. הסיכום שלי עם שר הבריאות ושר התיירות אומר שאנחנו נערכים בימים הקרובים כדי או לעדכן את החקיקה או להיערך בפתרון אחר תחת תקנות שיאפשרו לשמור על העיר. זה הסיכום, וזה ייקח יותר מימים", ציין בסוף דבריו לנקרי.