משרד הבריאות עדכן כי רף המתחסנים בחיסון הדחף נגד נגיף הקורונה חצה היום (שני) את רף המיליון, כשבועיים מאז הכריז ראש הממשלה נפתלי בנט על מבצע החיסון השלישי. מדובר ביותר ממחצית האוכלוסייה ברת החיסון. 

ראש הממשלה, נפתלי בנט מסר: "הגענו כעת למיליון אזרחים שלקחו אחריות על עצמם ועל סביבתם והתחסנו בחיסון השלישי. זה נתון נפלא והישג גדול, אבל יש עוד עבודה רבה לפנינו".

עוד אמר בנט כי "מאות אלפי אנשים מבינים שההחלטה שלנו לקחת את החיסון השלישי היא צו השעה. אזרחי ישראל הם הראשונים בעולם לקבל את החיסון השלישי, זה לא מובן מאליו. רק כך נשמור על הבריאות ועל הפרנסה. כל מי שטרם התחסן - צאו עכשיו להתחסן".

שר הבריאות, ניצן הורוביץ מסר: "החיסון הוא האמצעי הטוב ביותר שיש לנו למאבק בנגיף הדלתא, לשמירה על הבריאות, על הכלכלה ועל שגרת החיים בישראל. דאגנו למלאי חיסונים מספק לכל מי שיכול להתחסן. זה הזמן להשתמש בו".

הורוביץ הוסיף כי "מיליון מחוסנים בחיסון שלישי תוך שבועיים זה הישג יפה מאוד אך לא מספיק. רק אם נמשיך בקצב התחסנות גבוה של מתחסנים במנה השלישית ושל אזרחים שטרם התחסנו כלל, נעבור את המשבר מבלי להגיע לסגר".

ביום שבת פתחו מגן דוד אדום, משרד הבריאות ועיריית תל אביב במבצע חיסונים נרחב בכיכר דיזנגוף, על מנת לאפשר לבליינים, בני נוער ואנשים שטרם התחסנו, לקבל את זריקת החיסון נגד קורונה. בנוסף, הפרויקט המיוחד אמור לאפשר לבני 50 ומעלה להגיע ולהתחסן במנת החיסון השלישית נגד הנגיף.

יום לפני כן שוחח בנט עם מנכ"לי קופות החולים כללית, לאומית, מאוחדת ומכבי. במהלך השיחה, הנחה בנט להמשיך במבצע החיסון השלישי לאוכלוסייה המבוגרת, גם במהלך השבת ובלילות.

בתוך כך, דובר צה"ל הודיע היום כי חיל הרפואה החל במתן מנה שלישית של חיסון נגד נגיף קורונה לאוכלוסיות שהגדיר משרד הבריאות: סגלי רפואה מעל גיל 30 ומשרתי צה״ל מגיל 50 ומעלה. החיסון יינתן במרפאות האזוריות של חיל הרפואה וכן במתחמים ייעודיים שהוקמו לטובת המשך המבצע במרכז הרפואי מטכ״ל ובמרכז הרפואי גולן שבפילון. 

מבצע החיסונים בצה''ל (צילום: דובר צה''ל)
מבצע החיסונים בצה''ל (צילום: דובר צה''ל)


קצין הרפואה הראשי, תת-אלוף פרופ׳ אלון גלזברג, אמר: "נמשיך לפעול להבטחת בריאותם של משרתי צה״ל וכשירותו המבצעית של הצבא. צה״ל ערוך להרחיב את המבצע ולחסן אוכלוסיות נוספות מקרב המשרתים, ככל שמשרד הבריאות ינחה לעשות כך".