סלמן זרקא, פרויקטור הקורונה, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתכניתם ב-103FM, ועדכן ראשית בנתוני התחלואה: "הנתונים לצערי ממשיכים לטפס וגם כמות החולים הקשים - 535 מאושפזים במחלקות הקורונה בבתי החולים. כ־93 אנשים מונשמים, אנחנו בהחלט במצב לא טוב. אנחנו בתחלואה שדי עולה, ממשיכה לעלות, נגיף הדלתא לא מציית להוראות שלנו ואנחנו צריכים את הציבור".

"נגיף הדלתא אתגר את החיסונים שלנו", המשיך, "ומכאן הגיעה ההחלטה למנה השלישית. הבוקר מיליון וחמישים אלף איש נתנו כתף מעל גיל 50, כל הכבוד, בהחלט נכון לרגע זה אף לא אחד מהם חלה בדלתא, בקורונה, זה בהחלט עדות לצד הבטיחות, שאנחנו אחרי שלושה שבועות ממבצע החיסונים ואין תופעות לוואי חריגות".

הפרויקטור הבהיר כי "עוד לא רואים שינוי מגמה. ה-R עדיין גבוה. אנחנו בוחנים את הנתונים כל היום ומקווים שיגיע השינוי".

"אני מקווה שיגיע השינוי, אבל תקווה היא לא תוכנית עבודה. לצד התקווה שכן יהיה שינוי, יש את המחוסנים במנה השלישית, ועוד יש תזוזה בקרב צעירים, המיליון שעוד לא קיבל זריקה אחת, וגם תו ירוק וסגול, מסכה ואכיפת המשטרה, היענות הציבור, הנוסחה ברורה ככל הדבר הזה יקרה ה-R ישתנה ותהיה לפחות האטה בקצב החולים והחולים הקשים".

כשנשאל מתי הוא מצפה לראות את הירידה בתחלואה, ענה כי הוא "מקווה שנוכל לראות אותו לקראת סוף השבוע תחילת השבוע הבא בהתבסס על סדר גודל של שלושה שבועות מאז תחילת המנה השלישית ולאור התקווה שההיענות לתו הירוק ובדיקות האנטי גן שהתחילו להיות מוכרות ונפוצות בציבור יביאו אותנו לפחות לאפשר לווירוס הזה להסתובב בינינו".

זרקא דיבר גם על מתווה החינוך, והבהיר כי "פתיחת שנת הלימודים ב־1 בספטמבר היא יעד לאומי, כולנו מחכים לו ורוצים שהתלמידים יחזרו ללמוד. גם לי יש ילדה בכיתה י', היא ואני רוצים שתיפתח שנת הלימודים

"התחלנו בדיקות סרולוגיות עד גיל 12, איפה שילדים לא יכולים להתחסן ויש ילדים שחולים בלי תסמינים, הבדיקה הסרולוגית באה להגיד מי חלה ומי שחלה יש לו אוטומטית חסינות דרך המחלה ולכן יש לו תו ירוק ולא צריך לבודד אותו. הנחת העבודה, אני חושב שאנחנו שם, הקורונה כאן והיא תהיה גם במהלך שנת הלימודים".

הוא התייחס בנוסף לדיווחים לפיהם ראש הממשלה נפתלי בנט "גער" באנשי משרד החינוך ובשרה שאשא ביטון: "יש שיח מצוין. כולנו מתחת לאלונקה. אני לא בטוח שהיא לא רוצה, היא מציגה עמדה מסוימת. דרך אגב, צריך לזכור שהאחיות של שירותי הבריאות לתלמיד קוצצו ולא נמצאות בבתי הספר וצריך להחזיר אותם לחיסוני השגרה ולחיסוני הקורונה. אנחנו חייבים מעבר לבדיקות הסרולוגיות חיסונים בטח מגיל 12-18 זה הערובה שלנו ששנת הלימודים תתקיים באופן רציף, איפה שיש כיתה מחוסנת לא צריך קפסולות וזומים".

 זרקא הדגיש כי המוטציה החדשה עוד יותר של החיסון, הדרום אמריקאית, "עדיין לא בישראל נכון לרגע זה. וריאנטים שונים מתגלים כל הזמן. זו התמונה שמתחילים לראות בארה"ב, בדרום אמריקה. בהחלט התמונה הזאת מטרידה ולא בכדי למה אנשים שחוזרים מחו"ל ומחוסנים נדרשים לבידוד ולבדיקה כי אנחנו מנסים לעשות הכול כדי להאט אם לא לעצור חדירת ווריאנטים אלימים ויש כאלה לצערי לתוך מדינת ישראל שישנו לנו את כללי המשחק ונצטרך לחזור להתמודד עם גל חמישי ושישי של וריאנט חדש".

את דבריו הוא חתם באומרו כי "חיסון, ריחוק פיזי, מסכה, תו ירוק, מניעת התקהלויות – הם כללי המפתח כדי להגן על עצמנו מפני וירוסים. ככל שיגיעו עוד וריאנטים אנחנו נאותגר בגלים נוספים. חיינו מעתה ואילך חייבים להיות מותאמים לכך שיש וירוסים שמאיימים על החיים שלנו".