שר התיירות יואל רזבוזוב אמר הבוקר (שלישי) כי "להערכתי לא יהיה סגר", כששוחח עם ענת דוידוב וגולן יוכפז בתכניתם ב-103FM.

"אני חושב שהולכים לשינוי מגמה", אמר השר. "הציפייה היא שבסוף אוגוסט מגמת העלייה בתחלואה תישבר, מעל למיליון אנשים התחסנו. אני מעריך שלא יהיה סגר בגלל הפעולות בהם אנו נוקטים. יש חיסון שלישי, הגדלנו את הקיבולת של מערכת הבריאות הציבורית, את הספיקה של המערכת וזה הדבר החשוב".

הוא חזר על הערכתו האופטימית והסביר כי בממשלה "עושים כל פעולה על מנת למנוע סגר, ואני מעריך שלא נגיע לשם. רואים שיתוף פעולה של הציבור, ואנחנו ממשיכים במאמצי ההסברה עם מי שלא משתף פעולה. אנחנו עושים את זה, זה הכיוון".

בהמשך, התייחס רזבוזוב לדיווחים לפיהם ראש הממשלה נפתלי בנט "גער" בשרת החינוך יפעת שאשא ביטון ובבכירי משרד החינוך על רקע התנגדותה להכניס חיסונים אל תוך בתי הספר: "יש לנו דיונים ולפעמים באמת הווליום עולה. לכל אחד יש את הדעה והחששות שלו. אני לא רואה שום בעיה להכניס חיסונים לבתי הספר, יש חיסון לשפעת ולטטנוס שמתבצע שם כבר שנים, לא רואה שום הבדל, ואם זה מה שיעזור לנו לנצח את המשבר והמגיפה אני מאוד בעד".

כזכור, בממשלה הוחלט על מתווה לימודים חדש לפיו מכיתה ח' ומעלה, כיתה שלא יתחסנו בה 70% מהתלמידים, הכיתות ילמדו באופן מקוון. רזבוזוב אמר כי ""ההחלטה בערים האדומות אנחנו באים להגן על התלמידים וההורים שעל פי התקנות צריכים לשמור על הילדים. יש להחלטה הזאת משקל בריאותי וכלכלי אז אני תומך בה".

"הדבר היחיד שמציל אותנו נכון להיום זה החיסונים ומסכות בחללים סגורים אז צריך לשאוף שכולם יתחסנו ויעטו מסכות. אלו הדברים, זה לא קסם. אנחנו בינתיים פועלים באסטרטגיה של להגן על הציבור בפן הבריאותי ובפן הכלכלי. אנחנו שומרים על הכלכלה, הסגרים עלו 200 מיליארד ש"ח", הדגיש.

הוא התייחס בדבריו גם לביקורת על הטיפול בנתב"ג, והבהיר כי "הניסיון מוכיח שאי אפשר לסגור מדינה הרמטית, ראינו מדינות שניסו ולא הצליחו.  AY3 בסופו של דבר יגיע גם אלינו ולכל מקום ואנחנו צריכים לדעת לחיות לצד הקורונה. נתב"ג טופל היטב".

"אנחנו צריכים להיות ערוכים", המשיך רזבוזוב, "ויש לנו את החיסון השלישי, בדיקות סרולוגיות, אנטי גן, כלים שלא היו לפני כן ואנחנו צריכים לדעת לחיות עם זה. אי אפשר לסגור את המדינה. נתב"ג טופל היטב, פחות מ־5 אחוז מהמאומתים יוצאים משם".

בסוף דבריו, ציין כי ראש הממשלה החלופי ושר החוץ יאיר לפיד "קשור ומחובר לכל החלטה ולכל דיון שקורה. הוא אחראי לכל החלטה שמתקבלת".