מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, אמרה היום (שלישי) בראיון לכאן ב' כי "חיסוני התלמידים יהיו בסוף יום הלימודים. אנחנו אנשי חינוך ולא נעסוק בבריאות, הבהרנו את זה חד משמעית. ההתנגדות שלנו היא שלא יתחילו לחצים וחרמות בין הורים, תלמידים וצוותי החינוך". 

בן דוד הבהירה את הדברים על רקע הדיונים בממשלה על מתווה החיסון בתוך בתי הספר, והוויכוחים בין ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ לבין שרת החינוך יפעת שאשא ביטון. עוד אמרה כי לא תפעל להשבית את הלימודים.

כמו כן, היא הוסיפה כי לפני שבועיים קראה "לשר הבריאות לתת קדימות לעובדי הוראה בחיסון השלישי, בכפוף להנחיות משרד הבריאות. הוא ענה שהשבוע יתקיים דיון ותהיה החלטה גם לגבי עובדי הוראה צעירים יותר".

על מתווה הלימודים החדש, אמרה כי "מנהלי חטיבות הביניים טרם קיבלו מתווה מסודר. שוחחו איתי מנהלים שאמרו שהנתונים שכבתיים ולא כיתתיים. אנחנו לא מתנגדים להחלטה ומבינים את הצורך".

בית ספר בימי קורונה (צילום: פלאש 90)
בית ספר בימי קורונה (צילום: פלאש 90)

בנוסף, התלוננה המזכ"לית על "הביקורת הלא הוגנת" שהטיחו כלפי המורים: "העריכו את המורים בצורה עצומה על היחס האישי של מורה או גננת אל. אנשים פשוט נשחקו, הם היו רגילים לעבוד בפורמט אחד, ופתאום היה שינוי, ליצור יש מאין".

היא התנגדה להורדת ימי החופשה של המורים, והדגישה כי שכר המורים המתחילים חייב לעלות: "נושא החופשות הכי מקומם אותי, כל הזמן מתעסקים בחופשות של המורים, למה לא מתעסקים בשכר המורים? לא מתקנים עוולה בעולה, אם חופשות המשק הן קצרות זו לא בעיה של עובדי החינוך. ההורים רוצים פיתרון מה יהיה עם ילדיהם, נכון, אבל זה לא צריך להיות על גבם של המורים. מי שייתן מענה להורים זו המדינה".

בסוף דבריה, חזרה והדגישה כי "העלאת השכר של המורים לא יעלה על חשבון החופשות שלהם. אנחנו צריכים שוב לעלות שכר. במדינות ה-OECD יש כיתות בצפיפות מאוד נמוכה של 18 ילדים ולכן המשיכו במהלך תקופת הקורונה. בגרמניה מורה מתחיל מקבל הרבה יותר. ואנחנו מלמדים הכי הרבה שעות פרונטליות במערב, אנחנו צריכים איכות לא כמות, חייבים לשחרר רגולציה ובקרות על מנהלים".