הגבלות התו הירוק המורחב והתו הסגול נכנסו הלילה (בין שלישי לרביעי) לתוקף, בניסיון נוסף לבלום את העלייה בתחלואת הקורונה. ההגבלות החדשות כוללות הגבלות התקהלות, הפעלת תו סגול בקניונים ומרכזי מסחר, והרחבת התו הירוק כך שיוחל על רוב ענפי המשק. ועדת החוקה תתכנס בשעות הבוקר לדון ולאשר את הגבלות החדשות, על אף כניסתן לתוקף.

על פי פרסום בוואלה!, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ דנו באפשרות לשינוי הסעיפים בתו הירוק, העוסקים בבריכות השחייה. במהלך הדיון הוחלט כי גנים לאומיים ושמורות טבע יוחרגו מהתו הירוק, והכניסה אליהם תוגבל באמצעות תו סגול בלבד. בנוסף במסעדות תו ירוק יוחל בפנים וגם בחוץ. זאת, שעות לפני כניסתו של המתווה לתוקף בחצות. המשמעות היא כי הדיונים הליליים על שינוי המתווה יימשכו לאחר יישומו בפועל.

התו הסגול הוחל בקניונים, מרכזי מסחר, חנויות ומתחמים בהם מתקיימת קבלת קהל, על ידי הגבלת תפוסה ביחס של אדם אחד לכל שבעה מטרים. חנויות שגודלן עד מאה מטרים יוחרגו, ולא יוחל בהן התו הסגול. מקומות שבהם יחול התו מחויבים לשלט את המקום עם הסברים לגבי ההנחיות, ולמנות ממונה קורונה.

התו הירוק הורחב ויוחל על כל ענפי המשק, למעט קניונים ומסחר. התו הירוק הוחל מגיל שלוש, והמשמעות היא שכל מי שאינו מחוסן - כולל אוכלוסיות שעדיין אין באפשרותן להתחסן כמו ילדים - יידרשו להציג בדיקות קורונה שליליות. בשל כך, הוחלט כי גילאי 3-0 יהיו פטורים, בעוד שבין הגילאים 12-3 - הבדיקות ימומנו על ידי המדינה, ללא הגבלה. לעומת זאת, ילדים מגיל 12 ומעלה שבחרו שלא להתחסן - יידרשו לעשות בדיקות קורונה במימון פרטי.

המקומות שבהם הופעל התו הירוק כוללים אירועי תרבות וספורט, כנסים ותערוכות, בתי מלון, חדרי כושר וסטודיו, בריכות וקאנטרי קלאב, בתי תפילה בהם ישנם 50 מתפללים ומעלה, אולמות וגני אירועים, פסטיבלים, מסעדות, ברים, חדרי אוכל ובתי קפה, מוזיאונים וספריות, אטרקציות תיירותיות ופארקי שעשועים, אוניברסיטאות ומוסדות להשכלה גבוהה.

מבחינת תוקף הבדיקות, בדיקות PCR תקפות ל-72 שעות, בעוד בדיקות מהירות (אנטיגן) תקפות ל-24 שעות. בכניסה לבתי מלון ניתן יהיה להציג בדיקת PCR, וזו תהיה תקפה לכל משך החופשה. ילדים בגילאי 12-3 ומנועי חיסון יוכלו לבצע בדיקת PCR לטובת חופשה במלון בישראל או בתחנות פיקוד העורף - ללא תשלום.

במד"א פרסמו את רשימת -120 מתחמי הבדיקות המהירות שהארגון מפעיל ברחבי הארץ. לרשימה המלאה לחצו כאן. כמו כן, במשרד הבריאות פרסמו את הרשימה המלאה של העמדות בהן ניתן לעשות בדיקות מהירות. לרשימה המלאה לחצו כאן