ברחבי העולם הולכים ומפנימים כי מגיפת הקורונה כאן כדי להישאר, וכי היא תהיה חלק מחיי היום־יום שלנו עוד הרבה זמן. ככל שהמסיכות החד־פעמיות הופכות למוצר צריכה ברחבי העולם, כך גדל גם הנזק האקולוגי העצום שלהן לסביבה.

בנט מצהיר על "בוסטר" למערכת הבריאות בהתמודדות עם הקורונה. צילום: לע"מ

שתי אחיות מנתניה מבקשות למצוא לכך פתרון שהוא גם אופנתי וגם סביבתי. עדן ברדה, בוגרת יחידת 8200, ואחותה הצעירה שיר, בוגרת עמותת יוניסטרים לפיתוח יזמות נוער, מקדמות בימים אלה מימון המונים כדי להשיק את ה"ארמסקי" - מסיכת בד אופנתית המתקפלת לצמיד. האביזר הייחודי פותר גם את הבעיה של שכחת המסיכה, שבמקרה הזה תהיה צמודה ליד כמו שעון.

"אם נספק לאנשים מסיכה שהיא גם אופנתית וגם זמינה ונוחה הם לא יזדקקו עוד לחד־פעמי. צריך להבין איך לחיות לצד המגיפה מבלי שאנחנו פוגעים בסביבה. מדי חודש נזרקות לפח אינספור מסיכות, שייקח לכל אחת מהן מאות שנים להתכלות. זה מצב עגום שימשיך להחמיר עם הישארות הקורונה", אומרת עדן.

היא מוסיפה: "פיתוח מוצר טוב הוא רק ההתחלה. יש עבודת שיווק והפצה רבה לבצע כדי להצליח ולהטמיע מוצר חדש בשוק. למזלי הרב, שיר אחותי, שנחושה להביא איתי את המיזם הזה לעולם, מייעצת לי מתוך הניסיון שלה בפיתוח מוצר בעצמה ביוניסטרים. בזכות שיתוף הפעולה הצלחנו להביא לחשיפה של המסיכות ולהרים הדסטארט לגיוס קהילתי שכבר בחצי הדרך ליעד".

ניתן להשתתף במימון ההמונים של המיזם בקישור הבא:
https://headstart.co.il/project/63948