משרד הבריאות פרסם הבוקר (רביעי) כי במהלך היממה אמש אובחנו 7,832 מאומתים חדשים לקורונה, מתוך 152,685 בדיקות. אחוז הבדיקות החיוביות ירד באופן ניכר לעומת אמש ועמד על 5.6%. מספר החולים הקשים עלה בלמעלה מ-20 מאז היממה הקודמת ועומד כעת על 581. מספר הנפטרים עומד על 6,704. 1,129,622 בני אדם התחסנו במנה השלישית.

גם מקדם ההדבקה R נמצא במגמת ירידה ועומד כעת על 1.25. 62 יישובים בישראל נחשבים לאדומים, 103 לכתומים, 64 לצהובים ו-51 בלבד לירוקים.

על רקע הזינוק בתחלואה, גורם במשרד הבריאות אומר למעריב: "אם לא החיסונים - היינו עכשיו עם אלפי חולים במצב קשה. בגל הנוכחי – הרבה פחות אנשים הולכים להיבדק, ורבים נוספים נבדקים בבדיקות ביתיות ולא מדווחים. אני מעריך שיש לפחות פי שניים נדבקים מדי יום ממה שרואים בדשבורד (נתוני משרד הבריאות)". עוד הוא מדגיש: "יש מאות ישראלים כל יום שפשוט מבודדים את עצמם ללא כל בידוד רשמי והם לא נספרים כחלק מהנתונים".

כזכור, הגבלות התו הירוק המורחב והתו הסגול נכנסו הלילה לתוקף, בניסיון נוסף לבלום את העלייה בתחלואת הקורונה. ההגבלות החדשות כוללות הגבלות התקהלות, הפעלת תו סגול בקניונים ומרכזי מסחר, והרחבת התו הירוק כך שיוחל על רוב ענפי המשק. ועדת החוקה תתכנס בשעות הבוקר לדון ולאשר את הגבלות החדשות, על אף כניסתן לתוקף.