גורם בכיר במפקדת אלון של פיקוד העורף אמר היום (רביעי) כי הוא מעריך שמספר החולים ליממה, החל מהשבוע הבא, יעמוד על למעלה מ-10,000 חולים. הגורם העריך כי מדובר במספר שנע בין 13,000-12,000. עוד הוא הוסיף כי יהיו כ-700 חולים קשה.

על פי דבריו של אותו גורם, בפיקוד העורף קיים מחסור גדול בחוקרים אפידמיולוגים פעילים. זאת לאור העובדה שהמשק הישראלי נשאר פתוח: "קיים קושי בגיוס נוספים, למרות שאנחנו מחפשים. יש הבדל בין משק פתוח למשק סגור, כשהמשק פתוח הרבה יותר קשה לגייס אנשים".

בנוסף, הוא חשף כי בחודש יולי לא בוצעו כ-50% מהחקירות האפידמיולוגיות הנדרשות, בגלל המחסור בכוח אדם: "אנחנו מתעדפים את החקירות, אם מדובר באנשים ששבו מחו"ל, או מבוגרים מעל גיל 60, סביר שנגיע אליהם תוך מספר שעות. לעומת זאת, אצל קבוצות אחרות קיים סיכוי של עד 50% שלא נגיע בכלל לחקירה".

לדבריו, על מנת להתמודד עם המחסור, בפיקוד העורף עובדים כעת על פיתוח בוט חקירות אוטומטי, אשר מיועד להחליף את הצורך בחוקרים. הפיתוח נמצא כעת בשלבים מתקדמים, אך דורש עדיין מספר אישורים סופיים.

לסיום הוא ציין כי בפיקוד העורף מעריכים ש-15% מהתלמידים שישתתפו בסקר הסרולוגי, לקראת פתיחת שנת הלימודים, יהיו חיוביים לקורונה.