פרופ' רן בליצר, ראש צוות המומחים המייעץ למשרד הבריאות, התראיין הבוקר (חמישי) לגל"צ, והתייחס למצב התחלואה: "מנת הבוסטר יוצרת בלימה", טען, "אני חושב שאפשר יהיה להימנע מסגר". 

בנט מצהיר על "בוסטר" למערכת הבריאות בהתמודדות עם הקורונה. צילום: לע"מ

בליצר הסביר כי על אף התחלואה הגבוהה בישראל, שכבת הגיל של בני ה-60 ומעלה נדבקת פחות מדי יום. עם זאת, הבהיר: "שיעורי התחלואה היום בישראל הם מהגבוהים בעולם, אנחנו לא רחוקים מהשיעור המקסימלי שהגענו אליו בגל השלישי". 

באשר להורדת גיל המתחסנים במנה השלישית אמר בליצר, כי אין זה טריוויאלי להניח שהורדת הגיל תתבצע באופן אוטומטי, ועל כן יתבצע דיון מהותי בעניין, היום. "לא הייתי ממהר לסכם את הדיון לפני שנערך,  צריך לחכות ולראות מה תהיה התוצאה. נראה אם יהיה בידינו מספיק מידע על יעילות החיסון והבטיחות שלו, על מנת להרחיב את החיסון לקבוצות גיל נוספות. זה לא טריוויאלי כלל".

באשר לאפשרות לסגר, סבר: "אפשר לעצור את הדהירה לסגר, קבוצת הגיל היחידה שבה לא נדבקים יותר אנשים מדי יום היא בני ה-60 ומעלה, רואים אפילו ירידה קלה". עם זאת, טען כי הצעדים שננקטו על ידי הממשלה "הם אינם מושלמים, אלא חלקיים בלבד. התו הירוק מקטין את הסיכון להידבק, אך לא מונע אותו", סיכם.