על רקע העלייה במספר המאומתים לקורונה והזינוק במספר החולים שבמצב קשה, יותר ויותר רופאים בבתי החולים כבר מדווחים על שחיקה. "אנחנו קורסים. מספר החולים שבמצב קשה לא באמת משקף את המצב בבתי החולים. בפועל אנחנו מתמודדים עם הרבה יותר תחלואה והרבה פחות כוח אדם", סיפר אתמול בכיר באחד מבתי החולים הגדולים במרכז הארץ.

"במשרד הבריאות כבר העבירו לנו מסר שעלינו להוריד את רמת הטיפול על מנת לעמוד בעומסים", הוסיף הבכיר. "כשהלכתי ללמוד רפואה, לא דמיינתי שיבוא היום ואיאלץ לעמוד מול העמיתים שלי ולהגיד להם שצריכים להתפשר. כל מהות הרפואה היא טיפול ללא פשרות, אבל המגיפה הזו משנה גם תפיסות עמוקות כאלה".

יו"ר ארגון רופאי המדינה ד"ר זאב פלדמן, המשמש כמנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בשיבא ומ"מ יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, אמר אתמול ל"מעריב": "עוד ועוד מחלקות קורונה נפתחות, ועוד ועוד מחלקות פנימיות נסגרות. 104 מיטות טיפול נמרץ מופנות לטיפול בחולי הקורונה, 104 מיטות שלא יכולות לשרת חולים אחרים הזקוקים לניתוחים או לחולים הסובלים מ'סתם' מחלות קשות אחרות".

בנט מצהיר על "בוסטר" למערכת הבריאות בהתמודדות עם הקורונה. צילום: לע"מ

עוד הוסיף ד"ר פלדמן: "כבר עכשיו מנוטרלים מעל ל־1,600 עובדי מערכת הבריאות עקב תחלואה בקורונה או בידוד, ומהם למעלה מ־200 רופאות ורופאים. מעבר להרחבת מתן החיסון השלישי לכלל האוכלוסייה, אני קורא לראש הממשלה בנט ליישם באופן מיידי ולא מדורג את תוכניתו להעלאת ספיקת מערכת הבריאות על ידי הקצאה מיידית של 770 מיטות אשפוז כללי, 1,000 מיטות גריאטריות, 300 תקני רופאות ורופאים ו־1,500 אחיות, ולאפשר לנו להכשיר את הצוותים מבעוד מועד לטפל בכלל חולי ישראל".

במקביל, באיגוד הישראלי לנוירולוגיה מעריכים כי קיים מחסור של מאות מיטות אשפוז בבתי החולים עבור חולים נוירולוגים. פרופ' נתן בורנשטיין, מנהל מערך המוח במרכז הרפואי שערי צדק שבירושלים, סיפר אתמול: "החוסר במיטות אשפוז והחוסר בתקני צוותים לטפל בחולים הנוירולוגים חריף, ועל רקע מגיפת הקורונה המצב עוד מקצין, כי היקף מיטות האשפוז במחלקות הפנימיות מצטמצם. המשמעות היא שבחלק מבתי החולים נאלצים צוותי הנוירולוגיה להתרוצץ בין מחלקות שונות כדי לאתר את החולים ולטפל בהם".