למרות המבצע הנרחב למתן מנת חיסון שלישית נגד נגיף הקורונה, נתוני התחלואה בישראל ממשיכים להיות גבוהים. ביממה האחרונה אובחנו 7,761 נדבקים חדשים. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 5.4% מתוך 144,885 בדיקות קורונה שנערכו אתמול. בישראל ישנם כיום 67,553 חולי קורונה. מספר החולים במצב קשה עומד על 645 איש, ובהם 110 מונשמים.

בין החולים במצב קשה נמצאות גם שתי צעירות בשנות ה־20 לחייהן ללא מחלות רקע, שלא התחסנו, אשר מאושפזות בבית החולים רמב"ם שבחיפה. הראשונה מאושפזת כבר 12 ימים. היא מורדמת ומונשמת לאחר שילדה בשבוע שעבר בניתוח קיסרי. מצבו של התינוק טוב. הצעירה השנייה מאושפזת זה שבוע ברמב"ם, כאשר ביום שישי בערב התדרדר מצבה וגם היא מורדמת ומונשמת. 

במקביל, ח"כ איתמר בן גביר (הציונות הדתית) פונה אתמול לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, בעקבות התדרדרות במצבו. בשבוע שעבר הוא התגלה כמאומת לקורונה ושהה בבידוד.

איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


6,775 ישראלים נפטרו מקורונה מפרוץ המגיפה. מתחילת חודש אוגוסט נפטרו לא פחות מ־295 איש. מדובר בכמות גדולה יותר מאשר מספר הנפטרים באפריל (168), מאי (34), יוני (8) ויולי (52) יחד, וזאת כאשר נותר עדיין יותר משבוע עד לסוף החודש. חודש מרץ השנה היה קטלני יותר, ובמהלכו נפטרו 453 ישראלים מקורונה. 

בתוך כך, שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס בשישי האחרון בראיון לרדיו 103FM לכך שהתגלו בישראל עשרה מקרים של הזן הדרום אמריקאי. לדבריו, טרם ניתן להעריך אם הוא התפשט ברחבי הארץ ועד כמה הוא מסוכן. 

כשנשאל אם יש מגבלות נוספות שהממשלה מתכננת להטיל על הציבור, השיב הורוביץ בחיוב. הוא הסביר כי הדבר תלוי בנתוני התחלואה והדגיש: "אנחנו רוצים בסופו של דבר שנוכל לחיות לצד הקורונה - ולא לשעבד את חיינו לכך".  במשרד הבריאות בוחנים אפשרות לחייב בתו ירוק כל עסק או גוף ציבורי שמקבלים קהל.