שחקן תיאטרון הבימה מורדי גרשון הושעה מעבודתו בתיאטרון "הבימה", זאת בשל סירובו להיבדק או להתחסן נגד נגיף קורונה, על כך הודיעה ההנהלה במהלך סוף השבוע. מנכ"ל "הבימה" נועם סמל שוחח על כך הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב, בתוכניתם ברדיו 103FM, ונימק את החלטתו.

בפתח הדברים אמר סמל: "הודעתי לכל השחקנים והעובדים שהם חייבים לעשות חיסון, ומי שלא עושה חיסון על פי הנחיות משרד הבריאות, צריך להביא בדיקת קורונה או PCR. הבאתי מבדקה של קורונה לתוך 'הבימה', שהייתה שבוע ימים, ובדקתי את כל 450 האנשים לפני יציאה להצגה". עוד אמר: "מורדי, שחקן מצוין שמככב אצלנו גם ב'בוסתן ספרדי', והיה אמור להיכנס כמחליף להצגה נוספת, לא מסכים לא לעשות חיסון בכלל וגם לא לעשות בדיקות, משום עקרון חופש הביטוי, חופש האדם. אין לי מושג. ניסיתי לדבר איתו ואני מאוד מעריך אותו".

לדבריו של סמל, ההחלטה התקבלה לאור נתוני התחלואה העדכניים: "בגלל שהמצב הולך ונעשה יותר חמור, עוד שחקנים ועובדים חולים בקורונה. התחלתי לקבל פניות, המגע הפיזי בין המאפרת, השחקנים שמתחבקים על הבמה". יחד עם זאת הבהיר כי הוא "משעה אותו עם תמורה כספית, יש לו ימי חופש".

איתן כבל וברק סרי הצטרפו לשיחה ותמכו במנכ"ל 'הבימה' באשר להחלטתו: "יתקפו אותך אבל כל הכבוד לך", אמרו. על כך השבי סמל: "תודה רבה, אני מוכן להתקפות. אני לא רק אחראי על העובדים והשחקנים אלא גם על הצופים שבאים כל ערב. הרי השחקנים על הבמה, אין מסך בין הבמה לקהל, אני אחראי על כל המבנה. אני לא מכניס בלי תו ירוק, פשוט לא מכניס".