מנהלי שבעת בתי החולים הציבוריים הודיעו הערב (ראשון) כי יפסיקו לקבל חולי קורונה החל ממחר בשל מחסור בתקציבים. זאת, על רקע התחלואה הגואה, ואי מימוש ההסכמים לדבריהם מצד משרדי האוצר והבריאות.

לדברי מנהלי בתי החולים, המהלך מתבצע בשל העובדה שלא הועברו לבתי החולים תקציבים שהובטחו להם. עוד אמרו כי החל מיום רביעי בתי החולים יעברו למתכונת שבת מלאה.

"שנה וחצי וארבעה גלי קורונה אנחנו עובדים יום ולילה, שבעה ימים בשבוע, כדי להציל את מדינת ישראל", אמר מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ' עופר מרין.

"אנחנו עובדים להציל את מדינת ישראל, אבל זה מבייש אותנו ואת המדינה. היו להסכם עם האוצר שלושה חלקים, אף אחד מהם לא קוים. אנחנו מסתכלים על הספקים שלנו ולא יודעים אם נצליח לשלם להם, אך יותר מזה - אנחנו לא יודעים אם נוכל לטפל", הוסיף.

מנכ"ל הדסה, פרופ' יורם וייס, אמר כי הנפגעים העיקריים מאי קיום ההסכמים הם העובדים והספקים. "לאזרחי ותושבי ירושלים, נצרת ובני ברק לא תהיה מערכת בריאות. הגיע הזמן שנוכל לשלם לספקים שלנו. היה מולנו הסכם ואותו צריך לקיים. מי שנפגע זה העובדים והספקים שלנו שהצילו אלפי חולים. לא סתם בחרנו את המקום הזה, המנכ"ל והשר ביחד עם אנשי האוצר צריכים להילחם איתנו על ההסכם הזה".

מנכ"ל בית החולים האנגלי בנצרת, פרופ' פהד חכים, ציין כי "ממשלת השינוי רימתה אותנו. אני קורא לשר הבריאות לרדת אלינו. יושבים פה שבעה מנהלי בתי חולים ואנחנו סומכים על זה שאתה תפתור את זה עוד הלילה".

מנכ״ל בית החולים לניאדו, נדב חן, הוסיף כי "נלחמנו, עשינו, חתמנו, לחצנו ידיים. שום דבר לא התקיים. לפני חודש קראו לנו בצו 8 להיכנס מתחת לאלונקה שוב. ביטלנו קורסים וחופשות. התגייסנו מיידי. אבל הבושה חוגגת, בירוקרטיה תירוצים. ביום רביעי אנחנו עוברים למתכונת שבת. שר הבריאות, שר האוצר, תפתרו את הבושה הזו עוד הלילה".

חבר הכנסת ינון אזולאי מ"שס" אמר כי "לאחר התרעות חוזרות ונשנות שלי מעל כל במה אפשרית, הנה זה הגיע - שבעת מנהלי בתי החולים הציבוריים הודיעו: לא נקבל ממחר חולי קורונה. הם צודקים! משרד האוצר עשה את מה שיודע לעשות הכי טוב - להונות אותם במשך חודשים. אוי לממשלה שמזלזת באזרחיה , בושה למשרד האוצר, לשר העומד בראשו שמגבה את פקידיו שלא לעמוד במילתם. בושה לשר הבריאות ששותף מלא להונאת הציבור בכלל ולמטופלים בפרט. ממשלה חולה - עם בריא, די! נמאסתם! לכו הביתה ותנו לאזרחי ישראל לחיות בכבוד".