שר הבריאות, ניצן הורוביץ, התראיין הערב (שני) בחדשות 12 והתייחס לאפשרות של הגבלות נוספות בחגים: "לא חושב שצפויות הגבלות על ארוחות החג, צריך לפעול על פי היגיון ובאחריות אישית, לא נשלח שוטר לכל בית".

על הגבלות התקהלות אמר: "זה נחוץ מאוד. ההתקהלויות ההמוניות גורמות להדבקה ולכן אנחנו רוצים לצמצם את זה יותר ממה שקורה עכשיו. בתקופת הממשלה הקודמת נתונים כאלו היו מביאים מזמן לסגר מלא, אבל עכשיו ההגבלות די רכות, הכל פתוח. אנחנו רוצים לשמור על הפרנסה ולשמור על הכלכלה לצד הקורונה". 

בהמשך דבריו התייחס למבצע "חיסון עד הבית" במסגרתו יערכו חיסונים ניידים לישובים עם אחוזי ההתחסנות הנמוכים בארץ: "אוכלוסיות יותר חלשות מתחסנות פחות, ולכן נוצר פער. אני רוצה לצמצם את הפערים האלו ולהביא את החיסונים הביתה".

הורוביץ התייחס גם ליעילותו של התו הירוק, ואמר כי "התו שניתן לאנשים שהתחסנו בשתי מנות פג באיזשהו תאריך, ברגע שאנחנו נפתח את החיסון השלישי לכל האוכלוסייה נגביל את תוקף התו הירוק כי הוא פשוט לא ישקף את ההגנה מההדבקה. לכן, אנחנו נצטרך לעשות את ההתאמה הזאת ואני מניח שזה יוביל הרבה אנשים נוספים להתחסן".

לצד זאת, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש אמר לחדשות 13 על הגבלות אפשריות לקראת החגים: "אני לא יכול להבטיח שלא יהיו, אנחנו נראה את רמת התחלואה לקראת החגים, וייתכן שאם היא תעלה - נצמצם את מספר המשתפים".

בתוך כך, שרת הפנים, איילת שקד, אמרה בשיחה שקיימה עם ראשי רשויות כי בקרוב יש לקחת את התו הירוק מאזרחים שהתחסנו רק בשתי מנות נגד קורונה. "אני מאמינה שברגע שיפתחו את החיסון השלישי לכולם - התו הירוק יילקח ממי שהתחסן פעמיים".

שרת הפנים איילת שקד בשיחה עם ראשי הרשויות, ללא קרדיט

"אנחנו צופים שעד ספטמבר יהיו אלף חולים קשים. ואנחנו מקווים שעד שביעי בספטמבר נחסן שלושה מיליון איש ואז נראה ירידה", הוסיפה שקד. לפי גורמים שהשתתפו בשיחה, שקד דחקה בראשי הרשויות לעשות מאמצים להעלות את האחוזים של המתחסנים ביישובים שלהם.