שיא עגום: מעל מיליון ישראלים נדבקו בקורונה מאז פרוץ המגפה בישראל. מהנתונים הרשמיים של משרד הבריאות עולה כי 1,010,055 ישראלים נדבקו מאז הגעת הנגיף לארץ, זאת לאחר ש-9,894 מאומתים אובחנו במהלך היממה אחרונה - שיא בגל הנוכחי. 

מניין החולים שמצבם קשה עומד כעת על 690, בהם 179 במצב קריטי ו-129 מונשמים. אתמול נערכו 158,429 בדיקות, כאשר 6.62% מהן היו חיוביות. את המנה השלישית של החיסון לקורונה קיבלו 1,635,520 ישראלים.  

בתוך כך, מתן המנה השלישית של החיסון נגד קורונה לבני 30 ומעלה יאושר כבר בימים הקרובים - כך העריך אתמול גורם במשרד הבריאות. עוד טוענים במשרד הבריאות כי המטרה היא לחסן כ־2 מיליון אזרחים נוספים עד סוף חודש ספטמבר, כך שמספר המחוסנים הכללי בבוסטר יעמוד על כ־3 מיליון בני אדם. על פי ההערכות, מספר שכזה יבלום את התחלואה.

בית ספר בימי קורונה (צילום: פלאש 90)
בית ספר בימי קורונה (צילום: פלאש 90)

עם זאת, למרות היענות גבוהה מצד הציבור בכל הנוגע למבצע החיסונים במנה השלישית, נתוני התחלואה מנגיף הקורונה בישראל, כאמור, עדיין גבוהים.

כמו כן, כדי לצמצם את התחלואה ככל האפשר, המשטרה הגבירה החל משעות הבוקר את אכיפת תקנות הקורונה, בדגש על תחנות הרכבת והתחנות המרכזיות. היא מתמקדת בתחבורה הציבורית, שם תוגבר האכיפה. מדובר על פריסה רחבה בתל אביב, ירושלים ואזור חיפה והקריות.

גם בצה"ל נמשכת העלייה בתחלואת הקורונה, כאשר לראשונה מאז פברואר מספר החולים בצבא עלה מעל אלפיים ועומד כעת על 2,183. משרת צה"ל אחד מוגדר כחולה במצב בינוני ומשרת נוסף מוגדר כחולה במצב קשה.

סגן שר הבריאות לשעבר ח"כ יואב קיש (ליכוד) אמר אתמול ל"מעריב": "אחרי שנה וחצי של קורונה אפשר לומר שהתקופה מתחלקת לשניים: לפני ואחרי החיסונים. הקורונה הייתה ותהיה בלתי צפויה. הדבר היחיד שלא ישתנה הוא הדרך להילחם ולנצח אותה: לפעול מוקדם, מהר ובמלוא הכוח - והחיסונים מנצחים. לפני החיסונים היינו חייבים מגבלות קשות ולעתים אף סגרים, אחרת לא ניתן היה לבלום את המגיפה - כל זה השתנה עם הגעת החיסונים". 

לדברי קיש, "הגל הרביעי ייעצר על ידי החיסונים. מדינת ישראל, שחיסנה ראשונה בעולם, ספגה ראשונה גם את תופעת דעיכת החיסונים. חייבים לשמור תחלואה נמוכה ובמקביל לחסן". 

על פי נתוני משרד הבריאות, מקדם ההדבקה ירד ל־1.14 - הנתון הנמוך ביותר בקטגוריה זו מאז חודש יוני, כך שיש האטה בקצב התפשטות המגיפה בישראל. ההערכה היא כי הסיבה לכך היא ההשפעה של מבצע החיסונים במנה השלישית, כאשר עד כה מעל מיליון וחצי ישראלים בגיל 40 ומעלה הספיקו כבר להתחסן במנת הבוסטר. 

בדיקת קורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
בדיקת קורונה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

בהקשר זה פורסם אתמול בחדשות 12 כי בקופות החולים אפשרו השבוע גם לאזרחים בני פחות מ־40 להתחסן במנה השלישית, למרות שטרם ניתן לכך אישור. כשהדבר נודע למשרד הבריאות, התבצעה פנייה לקופות החולים והדבר הופסק באופן מיידי. 

בנושא אחר, משרד הבריאות פרסם אתמול עדכון לרשימת סיווג המדינות לחוזרים מחו"ל. המדינות האדומות, שאליהן הנסיעה אסורה, הן בולגריה, ברזיל, מקסיקו וטורקיה. רשימת המדינות הצהובות החדשה כוללת את בחריין, הונג קונג, טייוואן, ני זילנד, סין, סינגפור, סלובקיה, פולין וצ'כיה. כל יתר המדינות נחשבות למדינות כתומות, ומחייבות בבידוד מלא לכל גיל. סיווג המדינות החדש ייכנס לתוקף ב־31 באוגוסט.