חדשות טובות: משרד הבריאות הודיע כי החל מהיום (שלישי) בני 30 ומעלה יקבלו את מנת החיסון שלישית נגד הקורונה.

בהודעה רשמית שהוציא המשרד, נכתב כי "החיסון במנה שלישית לבני 30 ומעלה אושר בעקבות המלצת הצוות המייעץ לחיסוני קורונה, הצוות לטיפול במגפות, וכן המלצת חברים בוועדת המעקב למועילות ולבטיחות החיסון".

כזכור, בישיבה האחרונה הומלץ להרחיב בצורה מדורגת את מעגל המתחסנים לקבוצות צעירות מבני 40, ועד כה 1,575,898 ישראלים קיבלו את מנת ה"בוסטר".

בהמשך להנחיית משרד הבריאות, קופת חולים "מאוחדת" הודיעה כי תתחיל לחסן באופן מיידי גם את בני ה- 30 פלוס. "ברגעים אלה מבוצעות כל ההתאמות הנדרשות במערכות הקופה ובשעה הקרובה ניתן יהיה לקבוע תור באתר או באפליקציה, ואנו נאפשר למי שמעוניין בכך להגיע כבר עכשיו ללא תור ולהתחסן. אנחנו קוראים לכל מי שזכאי לכך וטרם התחסן במנה השלישית לצאת ולהתחסן,  החיסון מציל חיים ומונע תחלואה".

גם קופת חולים "כללית" הודיעה כי היא תחל בחיסון בני 30+ במנת חיסון שלישית החל מהיום. "כ-815,000 איש התחסנו עד כה במנת החיסון השלישית בכללית. ניתן לזמן תור החל מהשעה 17:00 באתר ובאפליקציה ל-200 מתחמי חיסון הפרוסים ברחבי הארץ", נכתב בהודעה.

החיסון של חברת פייזר אושר אתמול באופן רשמי על ידי ה-FDA!

זהו צעד חשוב שמוכיח את צדקת דרכנו- לקבל החלטות לא קלות, להקדים את העולם ולהיות חלוצי החיסון השלישי בעולם.
נמשיך לשמור על בריאות אזרחי ישראל ועל פרנסת אזרחי ישראל -
למרות הלחצים לסגור את המדינה.

צאו להתחסן.
מנצחים. ביחד🇮🇱

— Naftali Bennett בנט (@naftalibennett) August 24, 2021

אתמול, כזכור, מנהל התרופות והמזון של ארצות הברית (FDA) העניק אישור מלא לשימוש בחיסון נגד קורונה שפיתחה חברת פייזר. עם כניסתו לתוקף, יחליף את אישור החירום שהיה קיים עד כה וניתן בסוף השנה שעברה.

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לאישור משרדו כי "דאגנו למלאי חיסונים מספיק לכולם, רוצו להתחסן".

מוקדם יותר היום, ישראל חצתה את מיליון הנדבקים בקורונה מאז פרוץ המגפה בארץ. מהנתונים הרשמיים של משרד הבריאות עולה כי 1,005,511 ישראלים נדבקו מאז הגעת הנגיף לארץ, זאת לאחר ש-9,831 מאומתים אובחנו במהלך היממה אחרונה - שיא בגל הנוכחי. 

מניין החולים שמצבם קשה עומד כעת על 678, בהם 168 במצב קריטי ו-123 מונשמים. אתמול נערכו 152,614 בדיקות, כאשר 6.63% מהן היו חיוביות.