שר הבריאות ניצן הורוביץ וצמרת משרד הבריאות קיימו היום (ראשון) תדרוך לציבור בנוגע להמשך מבצע החיסונים נגד נגיף הקורונה. במסיבת העיתונאים המתקיימת בירושלים, משתתפים גם מנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש, ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס, ופרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא.

במהלך התדרוך הודיע הפרופ' אש על כך שחיסון הבוסטר יהיה זמין לכלל האוכולוסיה החל מהיום. אש הוסיף כי "חודש ספטמבר הולך להיות אתגר בהתמודדות עם התחלואה. המפתח היה ונשאר החיסונים".

השר הורוביץ התייחס להשפעת החיסונים על התחלואה ואמר כי "יש שיפור מסוים בנתוני התחלואה, עם זאת מוקדם לדבר על סוף הגל הרביעי. יש מקום לאופטימיות אבל אין לנו ודאות שההאטה בתחלואה תימשך".

עוד אמר השר: "המשרד יציג שינויים משמעותיים באופן שבו הוא מתייחס לחיסונים ולמי שיכול לקבל אותם, וכן למשמעות שלהם בכניסה לארץ ולתוקף החיסונים במסגרת תו הירוק".

הורוביץ ציין כי "אנחנו נמצאים תחת לחצים אדירים, אך בשיתוף פעולה צמוד עם ראש הממשלה נפתלי בנט אנחנו שומרים על קו שקול ואחראי. אנו רואים קודם את ערך החיים, אבל לא שוכחים את העובדה שלמגבלות ולסגרים ישנם השלכות קשות מאוד".

קופות החולים קראו ללקוחותיהן להתחסן בחיסון השלישי

קופת החולים מאוחדת הודיעה כי היא תתחיל לחסן באופן מיידי את כל מי שחלפו חמישה חודשים מאז שקיבל את מנת החיסון השניה. בקופה הודיעו כי ניתן לקבוע תור כבר מעכשיו וקראו לכל מי שזכאי למנה השלישית להתחסן בהקדם ובכך למנוע את התפשטות הנגיף.

קופת חולים כללית הודיעה כי החל מהשעה 18:30 היום ניתן יהיה לזמן תור למנת החיסון השלישית - בכל הגילאים המאושרים לחיסון. 

אלי כהן, מ"מ מנכ"ל כללית אמר: "מבצע החיסונים עדיין בעיצומו והצוותים שלנו ממתינים לכם בכ-200 מתחמים. אני קורא גם למי שהמתינו וטרם התחסנו: החיסון יעיל החיסון בטוח - בואו להתחסן״