משרד הבריאות פרסם היום (ראשון) את תקנות הקורונה המעודכנות. המשרד הודיע כי כלל בני ה-12 ומעלה זכאים לחיסון השלישי במידה ועברו חמישה חודשים מאז שהתחסנו במנה השנייה. כמו כן, בראשון באוקטובר התו הירוק יורחב בחצי שנה למחוסנים באופן מלא ולמחלימים בטווחי זמן מסוימים.

מי לא יצטרך להיכנס לבידוד בחזרה מהמדינות הכתומות, כיצד נרשמים לקבלת חיסון בוסטר ומי נחשב למחוסן באופן מלא? כל השאלות והתשובות.

מתי נכנסים לתוקף החיסונים?
שבוע לאחר קבלת החיסון השני או השלישי.

מי נחשב מחוסן באופן מלא?
מי שהתחסן בשתי מנות חיסון, ועדיין לא חלפו שישה חודשים ממועד קבלתו את החיסון השני.
אדם שהתחסן בשלוש מנות חיסון, שבוע לאחר קבלת מנת החיסון השלישית.
אדם שהחלים מהמחלה, בשישה החודשים הראשוים ממועד קבלת אישור החלמה (החלטה לגבי מחלימים במשך יותר משישה חודשים שלא חוסנו - בבדיקה).
מי שהחלים מהמחלה וקיבל לפחות מנת חיסון אחת.

אם אני מחוסן במנה השלישית וטס למדינה כתומה, כמה זמן אדרש להישאר בבידוד? 
במסגרתה מדיניות הבידודים החדשה בחזרה מחו"ל, שתחל בשלישי בספטמבר, כל אדם שמחוסן באופן מלא וחוזר מחו"ל, הן במעברים יבשתיים והן במעברים אוויריים, יחויב בבידוד. זאת עד לקבלת תשובה שלילית בבדיקת הקורונה שנערכת במעבר הגבול או עד 24 שעות.

הנחיות אלו לא יחלו על שש המדינות האדומות, שאליהן אסור לטוס, למעט באישור ועדת חריגים.
 
כלל האוכלוסיה יכולה לקבוע תור לחיסון בקופות החולים. 

אני בן פחות משלושים - איך אני נרשם לחיסון השלישי?

יש לקבוע תור מול קופת החולים בה אתם חברים, או באחת מעמדות החיסון הפרוסות במרכזי הערים. 

אם אני מחוסן רק במנה השנייה ומתכנן לטוס בחגים למדינה כתומה - אילו הנחיות חלות עלי?
אדם שלא עברו חמישה חודשים מרגע בו הוא קיבל מנה שנייה של חיסון נחשב מוגן. עם זאת, בחזרה ארצה הוא יידרש להיכנס בידוד, עד קבלת תוצאה שלילית בבדיקה במעבר הגבול. במידה ועברו חמישה חודשים, יש להיכנס לבידוד לשבוע, בכפוף לשתי בדיקות או ל-14 ימים ללא בדיקות.

עד מתי התו הירוק שלי בתוקף אם אני מחוסן רק במנה שנייה?
התו הירוק החדש שיכנס לתוקף בראשון באוקטובר, יהיה תקף למשך חצי שנה מקבלת המנה השנייה, וכן חצי שנה מקבלת המנה השלישית. אדם שעברו חמישה חודשים משקיבל את המנה השנייה והוא לא קיבל מנת בוסטר - התו הירוק שלו יפוג בתחילת אוקטובר.

האם התו הירוק שלי יוארך אם החלמתי מקורונה וקיבלתי חיסון אחד לפני שלושה חודשים?
כן. חיסון נוסף מחלימים יהיה תקף למשך חצי שנה מרגע החיסון. טרם התקבלה ההחלטה האם לחייב מחלימים שעברה חצי שנה מהחלמתם להתחסן במנה אחת לפחות, והיא תתקבל בימים הקרובים.

האם מומלץ לחסן ילדים בני 12 במנה השלישית? מה באשר לילדים יותר צעירים?
החיסון לבני נוער בני 12 ומעלה נמצא יעיל ובטוח. כמעט ולא דווחו תופעות לוואי לבני הנוער, ונמצאה יעילות של 97% במניעת מחלה קשה ו-95% במניעת הדבקה.

באשר לילדים מתחת לגיל 12, אין המלצה גורפת להתחסן. זאת מכיוון שחברות התרופות טרם סיימו את תהליך הניסוי לחיסון בילדים. בשלב זה, רק ילדים בעלי מחלות רקע ובסיכון גבוה מקבלים את החיסון לאחר החלטה של ועדת חריגים במשרד הבריאות.